Biznes

Wróć

ZUS miga do klientów. Kolejne ułatwienie dla osób niepełnosprawnych

2016-04-18 19:09:35
Zakład Ubezpieczeń Społecznych w poniedziałek (18.04) uruchomił wideotłumaczenie. Ma to pomóc w obsłudze osób niesłyszących.
Ewelina Sadowska-Dubicka
Osoby niesłyszące w 243 placówkach ZUS w całym kraju mogą korzystać z pomocy pracowników, którzy znają język migowy. W ubiegłym roku z obsługi tłumaczonej w ten sposób skorzystało ponad 3 tys. osób.

Okazuje się jednak, że wielu klientów potrzebuje wyjaśnienia bardziej skomplikowanych spraw i oczekuje pomocy osób mających naprawdę duże umiejętności w zakresie komunikacji w języku migowym.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych niesłyszących klientów uruchamiamy usługę wideotłumaczenia rozmów w salach obsługi w siedzibach swoich 43 oddziałów. Jeżeli podczas obsługi klienta niesłyszącego będzie istniała konieczność wsparcia przez osobę posiadającą biegłą umiejętność tłumaczenia na język migowy, wówczas rozmowę przejmie wykwalifikowany pracownik Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS i będzie ją prowadził za pośrednictwem komputerowego programu do wideokonferencji - czytamy na stronie ZUS-u.

Pracownik COT będzie też miał cały czas kontakt z pracownikiem obsługującym bezpośrednio niesłyszącego klienta.

Osoby, które potrzebują pomocy tłumacza migowego i będą chciały skorzystać z usługi wideotłumaczenia, mogą podczas wyboru obsługi na biletomacie zaznaczyć symbol ucha. Ci, którzy są zarejestrowani na Platformie Usług Elektronicznych, mogą także umówić się na wizytę za pośrednictwem portalu.
Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl