Biznes

Wróć

Żubrówka najczęściej kupowaną polską marką alkoholu na świecie

2016-06-19 07:47:40
Żubrówka to najlepiej sprzedająca się polska marka alkoholu na świecie. Została wyróżniona w rankingu Klubu Milionerów.
pixabay.com
Żubrówkę doceniono. Otrzymała wysoką lokatę w rankingu Klubu Milionerów. Co oznacza, że jest trzecią największą globalną marką wódki na świecie.

W corocznym zestawieniu magazynu branżowego Drinks International, Żubrówka (produkowana przez spółkę CEDC) zajmuje 3. miejsce w zestawieniu globalnych wódek, po markach Smirnoff i Absolut, ze sprzedażą 6,2 mln 9-litrowych opakowań. Większy obrót zanotowały tylko dwie marki wódek ukraińskich, dostępnych jednak wyłącznie na rodzimym rynku.

Biorąc pod uwagę wszystkie kategorie alkoholu (wódki, likiery, whisky, rumy i inne), pod względem sprzedaży Żubrówka zajęła najwyższe w historii uczestnictwa w konkursie - 31. miejsce na świecie.

W gronie marek, które osiągnęły w ubiegłym roku sprzedaż powyżej miliona 9-litrowych opakowań, znalazło się w sumie dziewięć alkoholi z Polski, w tym dwa kolejne produkty firmy CEDC: Soplica i Żytniówka.

W pierwszej setce wszystkich najlepiej sprzedających się na świecie alkoholi zmieściły się także Krupnik (4 mln 9-litrowych opakowań), Soplica oraz Żołądkowa Gorzka de Luxe (po 2,5 mln 9-litrowych opakowań). Ranking powstał na podstawie sprzedażny zanotowanej w 2015 r.
Dorota Mariańska
dorota.marianska@bialystokonline.pl