Znamy Najcenniejsze Polskie Marki 2017. Firmy z Podlasia wyprzedziły gigantów
Po raz 14. opublikowano Ranking Najcenniejszych Polskich Marek. Wyróżniono 100 firm z naszego kraju. Wysoko uplasowały się spółdzielnie mleczarskie z województwa podlaskiego.
pixabay.com
Sukces Piątnicy
Już od wielu lat publikowany jest Ranking Najcenniejszych Polskich Marek Rzeczpospolitej. Wśród tych najlepszych znalazła się podlaska Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy. W tym roku przyznano jej zaszczytne 10. miejsce w kategorii Siła Marki. Dla porównania rok temu marka była o 7 oczek niżej.
Każda marka, która znalazła się w zestawieniu była szczegółowo oceniana na podstawie badań opinii konsumentów. Komisja zwracała też uwagę na relacje z klientami, pozycję na rynku i postrzeganie marki. 10. pozycja Piątnicy sprawiła, iż wyprzedziła ona w rankingu wszystkie pozostałe polskie marki mleczarskie, co jest nie lada sukcesem. Znalazła się przed znanymi i cenionymi gigantami z innych branż jak Orlen, PZU czy TVN.
- Wyniki Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek Rzeczpospolitej to dowód, jak wielkim zaufaniem obdarzają nas konsumenci. Fakt, że w tak ważnych kategoriach jak lojalność klientów czy postrzegana jakość i wartość jesteśmy najwyżej ocenianą marką mleczarską, jest dla nas ogromnym wyróżnieniem. Ten sukces nie byłby możliwy bez zaangażowania i ciężkiej pracy bardzo wielu osób: naszych rolników dostarczających nam najlepszej jakości mleko i pracowników naszej spółdzielni. To wyróżnienie potwierdza, że codzienne starania są zauważane przez najważniejszych recenzentów: naszych konsumentów. – mówi Łukasz Kalinowski, wiceprezes OSM Piątnica.
Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy działa od 40 lat. Obecnie zrzesza pod 2 tys. rolników z Podlasia, Kurpiów i Mazowsza.
Mlekovita mleczną potęgą
Jeszcze większym sukcesem niż Piątnica może poszczycić się Mlekovita. W kategorii Produkty żywnościowe zajęła 1. miejsce. Markę wyceniono też na 1,69 mld zł.
– Marka Mlekovita to obietnica stabilności, gwarancja jakości i powszechnej dostępności produktów – to przede wszystkim satysfakcja i spełnienie oczekiwań konsumenta poprzez stałą dbałość o najwyższą jakość oferowanych produktów i wprowadzanie innowacji tak produktowych, jak i technologicznych. Innowacyjne inwestycje są bowiem nie tylko niezbędne, służą nie tylko zwiększaniu mocy produkcyjnych firmy, ale i umacniają jej pozycję jako innowacyjnego lidera branży mleczarskiej – podkreśla prezes zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.
W opublikowanym przez Rzeczpospolitą rankingu według wartości w najlepszej dziesiątce również znalazła się Mlekovita. Zajęła 8. miejsce wyprzedzając Bank Zachodni WBK oraz Sokołów. Tuż przed nią znaleźli się m.in. Orlen, Biedronka, PKO Bank Polski, Play czy Poczta Polska.
W asortymencie podlaskiej spółdzielni mleczarskiej znajdziemy obecnie ponad 1000 różnych wyrobów, wśród nich m.in. mleko, sery, maślanki, twarogi itp.
Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl