Biznes

Wróć

Zmiana nakrętki wyszła im na dobre. Podlaski Mlekpol z nagrodą

2023-07-27 10:59:57
Mlekpol wprowadził opakowania z przytwierdzonymi nakrętkami, dzięki którym całość produktu może być poddana recyklingowi. Właśnie za to działanie otrzymała nagrodę w konkursie Hit handlu
mat. prasowe
Kilka miesięcy temu Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol wprowadziła zmiany w swoich opakowaniach, które mają ogromny wpływ na środowisko naturalne. Wdrażając rozwiązania ekologiczne, Mlekpol kontynuuje swoją długotrwałą misję dbania o planetę i redukowania negatywnego wpływu na środowisko.

Jednym z kluczowych rozwiązań, które firma zastosowała, są opakowania z przytwierdzonymi nakrętkami. Te niewielkie elementy, wykonane z tworzywa sztucznego, często stanowią problematyczne odpady, trafiając na wysypiska śmieci lub zanieczyszczając morza i oceany. Jednak dzięki nowym opakowaniom Mlekpolu, całość produktu może być poddana recyklingowi, a nakrętki nie zostaną już oddzielone od butelki i zaniechane w środowisku.

Wprowadzenie tego rozwiązania przyszło przed wymaganym terminem określonym przez Unię Europejską, co przyniosło firmie szczególne wyróżnienie. Mlekpol otrzymał nagrodę specjalną Hitu Handlu w kategorii nowości opakowaniowych za aktywne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i ekologii.

– Już od kilku miesięcy przyzwyczajamy konsumentów do zmian środowiskowych, które wkrótce obejmą cały rynek opakowań. Nagroda przyznana przez redakcję miesięcznika Handel bardzo nas cieszy – to znak, że branża docenia proekologiczne działania Mlekpolu – mówi Dorota Grabowska, kierownik Działu Marketingu SM Mlekpol.

Obecnie na sklepowych półkach znajduje się szereg produktów Mlekpolu, które spełniają wymogi unijnej dyrektywy dotyczącej ekologicznych opakowań.

Nie tylko Mlekpol został wyróżniony w konkursie Hit Handlu. Innymi laureatami nagród specjalnych są Maślanka Mrągowska za innowacyjne podejście do produktu i stworzenie nowych możliwości jego konsumpcji oraz Dip śmietanowy typu crème fraiche za kreację nowej kategorii produktowej oraz konsekwentne promowanie jej sprzedaży w mediach i social mediach.
Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl