Zamówił 2 tony ekogroszku. Po zapłaceniu kontakt ze sprzedawcą urwał się
Tym razem ofiarą oszustów padł 35-letni mieszkaniec gminy Filipów, który chciał kupić ekogroszek. Mężczyzna nie otrzymał opału, za który wcześniej zapłacił ponad 5 tys. zł.
Pixabay
Suwalscy policjanci otrzymali informację od 35-latka o oszustwie podczas zakupu opału. Z relacji mężczyzny wynikało, że znalazł on w internecie ofertę jednego ze składów, gdzie dostępny był ekogroszek.
- Mieszkaniec gminy Filipów zamówił tam 2 tony opału, a następnie przelał na wskazane przez sprzedającego konto ponad 5 tys. złotych. Niestety zamówiony towar nie dotarł do mężczyzny, a kontakt z rzekomym sprzedawcą nagle urwał się - przekazują mundurowi z Komendy Miejskiej Policji w Suwałkach.
Ponadto 35-latek nie otrzymywał odpowiedzi na maile przesyłane do składu opału. Wtedy zorientował się, że został oszukany i o całej sprawie poinformował policjantów. Niestety to już kolejny taki przypadek na terenie województwa podlaskiego.
Policja przypomina, aby zawsze kupować i zamawiać tylko u sprawdzonych, zaufanych sprzedawców. Warto również wcześniej sprawdzić czy posiadają prawdziwe dane, opinie, komentarze. Uważajmy także na phishing, czyli strony internetowe podszywające się pod istniejące firmy - sprawdzajmy ich autentyczność. Warto też pamiętać, że oszust kusi zwykle bardzo niską ceną. Zastosujmy ograniczone zaufanie do konsultantów telefonicznych, ponieważ nie wszyscy mają dobre zamiary. Zachowajmy ostrożność przy płaceniu - dokonajmy zapłaty przy odbiorze, uprzednio sprawdzając otrzymany towar.
Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl