Zakończyła się rozbudowa ulic przy dworcu PKP
Pod koniec grudnia zakończyły się prace związane z przebudową układu drogowego w rejonie skrzyżowania ulic Kolejowej i Zwycięstwa. Aktualnie nadal trwa tam budowa przejścia podziemnego pod torami oraz węzła intermodalnego.
Marcin Jakowiak / UM Białystok
8 grudnia na skrzyżowaniu ulic Kolejowej i Zwycięstwa, w rejonie dworca PKP w Białymstoku została wprowadzona nowa organizacja ruchu - uruchomiona została sygnalizacja świetlna, a piesi mogli korzystać z nowo wybudowanych ścieżek. Wówczas do użytkowania został dopuszczony nowo wybudowany przystanek przy ul. Kolejowej, w rejonie budynku nr 7, z którego odjeżdżają autobusy linii 1, 2, 4, 10, 11, 18, 21, 29 i 103. W związku z tym pasażerowie idący z dworca na autobus BKM mają znacznie krótszy dystans do pokonania.
Z kolei 28 grudnia odbył się odbiór częściowy w ramach zadania Zaprojektowanie i budowa przejścia podziemnego pieszo-rowerowego pod torami PKP w Białymstoku wraz z rozbudową ul. Kolejowej i Zwycięstwa w rejonie dworca PKP. Wówczas oficjalnie zakończyły się prace związane z przebudową skrzyżowania. Co ważne, na przebudowywanym odcinku ulic obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.
- Zakres robót podlegających częściowemu odbiorowi obejmował rozbudowę ulicy Kolejowej i Zwycięstwa na długości około 250 m, budowę chodników, ciągów pieszo-rowerowych oraz ścieżki rowerowej o długości około 170 m, wykonanie buspasa o długości około 195 m, budowę skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, budowę oraz przebudowę infrastruktury technicznej (kanalizacji deszczowej wraz ze zbiornikiem retencyjnym o pojemności 348 m3, kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej, oświetlenia ulicznego itp.) - informuje Agnieszka Błachowska z Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku.
W najbliższym czasie zostaną dostarczone i zamontowane wiaty przystankowe. Póki co stanęła już elektroniczna tablica, ale jeszcze nie działa - pasażerowie BKM muszą korzystać ze stojącego, papierowego rozkładu jazdy.
Jeżeli chodzi o budowę przejścia podziemnego, które będzie przebiegać pod torami, jest ona wciąż kontynuowana. Zakończenie prac uzależnione jest od harmonogramu wyłączeń torowych na stacji Białystok.
Wartość kontraktu podpisanego z firmą Strabag wynosiła ponad 41 mln zł, jednak została zwiększona do 43,3 mln zł. Inwestycja ta realizowana jest w ramach intermodalnego węzła komunikacyjnego, którego całkowita wartość wynosi 195 mln zł, z czego 135 mln zł pokryje dofinansowanie z Unii Europejskiej.
Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl