Sport

Wróć

Z koszulki Jagiellonii zniknie logo sponsora. Ma to związek z akcją Graj Legalnie

2023-05-11 09:18:32
Podczas wyjazdowego meczu z Legią na koszulkach zawodników Dumy Podlasia zabraknie logotypu firmy STS. Nie chodzi tu jednak o zakończenie współpracy, a o akcję mającą na celu przeciwdziałanie tzw. szarej strefie, jeżeli chodzi o bukmacherkę.
Grzegorz Chuczun
Zamiast logotypu firmy STS na rękawku koszulki, opaska na ramię ze znakiem kampanii Graj Legalnie, zamiast logotypu bukmachera na froncie trykotu - hasło Graj Legalnie w głównym punkcie górnej części stroju. Dwie największe legalne firmy bukmacherskie w Polsce, a więc STS i Fortuna, łączą siły we wspólnej, pionierskiej kampanii wymierzonej przeciwko szarej strefie. W ramach akcji wspomniane marki rezygnują z brandingu meczowego na strojach sponsorowanych przez siebie drużyn oraz bandach LED dookoła boisk. Kampania prowadzona będzie w dniach 12-15 maja i obejmie nie tylko kilka drużyn z PKO Ekstraklasy, ale także m.in. Polską Ligę Siatkówki i piłkarską Fortuna I Ligę.

- Organizując wspólną akcję, chcemy po raz kolejny zwrócić uwagę na to, jak ogromnym problemem dla wszystkich legalnie działających w Polsce firm bukmacherskich jest rosnąca z roku na rok szara strefa. Oczywiście zauważamy i doceniamy działania rządu wymierzone przeciwko firmom, które działają w Polsce bez licencji, ale oceniamy je wciąż jako zdecydowanie niewystarczające. Legalna część branży od lat apeluje o wprowadzenie bardziej zdecydowanych działań wobec firm działających poza polskim prawem, w tym o skuteczniejsze blokowanie nielegalnych witryn internetowych oraz płatności na ich rzecz. O ile nowelizacja ustawy hazardowej z 2017 r. wyraźnie poprawiła sytuację w sektorze, to problem szarej strefy nadal nie został zażegnany - mówi Mateusz Juroszek, prezes STS SA.

Warto dodać, że przed spotkaniem 32. kolejki PKO Bank Polski Ekstraklasy zawodnicy z Białegostoku - podobnie jak Legioniści - wybiegną na rozgrzewkę w okolicznościowych koszulkach, by jeszcze wyraźniej zaakcentować przekaz kampanii. Podobna sytuacja będzie miała miejsce na meczach Lecha Poznań, Miedzi Legnica, Widzewa Łódź, Zagłębia Lubin, a także Radomiaka Radom.
Rafał Żuk
rafal.zuk@bialystokonline.pl