Wzrosła ufność konsumencka
Badania Głównego Urzędu Statystycznego wskazują, że w styczniu 2015 roku nastroje konsumenckie są lepsze niż na koniec roku 2014.
pixabay.com
Główny Urząd Statystyczny podaje, iż o 0,8% wzrósł bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej. Obecnie wynosi 11,7. Konsumenci lepiej także oceniają dokonywanie ważnych zakupów oraz obecną sytuację finansową gospodarstwa domowego. Wzrósł także wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Specjaliści podają, iż sytuacja ta związana jest prawdopodobnie z polepszeniem się ocen odnośnie przyszłego oszczędzania pieniędzy.
Konsumenci niezbyt dobrze oceniają obecną sytuację ekonomiczną w kraju. Nieznacznie gorsze były też przewidywania dotyczące przyszłego poziomu bezrobocia.
Pogorszyły się oceny dotyczące przyszłej i obecnej sytuacji gospodarczej w Polsce - o 1,5% i 1,1%.
Justyna Kozicka
justyna.k@bialystokonline.pl