Wystartowała kolejna edycja Podlaskiej Marki. Można zgłaszać kandydatów do konkursu
2 stycznia ruszył coraz popularniejszy w regionie konkurs Podlaska Marka. To już 15. edycja. Marszałek województwa zachęca do zgłaszania kandydatów.
podlaskamarka.pl
Jak zawsze na początku stycznia wystartowała Podlaska Marka. Przedsięwzięcie jest organizowane po raz 15. Jego celem jest przede wszystkim promowanie najlepszych podlaskich usług, produktów, inwestycji oraz pomysłów. A udział niewątpliwie się opłaca. Podlaska Marka jest obecnie traktowana jako najstarszy i najbardziej prestiżowy konkurs w całym województwie. Od początku jego istnienia o zwycięstwo walczyło ponad tysiąc produktów. Konsumenci w głosowaniu internetowym oddali na nie prawie 200 tys. głosów.
Można zgłaszać już swoich kandydatów
Nabór uczestników Podlaskiej Marki ma otwarty charakter - oznacza to, iż zgłaszać marki, które wezmą udział w konkursie, mogą zarówno konsumenci, jak i producenci. Osoby, które chcą to zrobić, muszą jedynie wypełnić formularz elektroniczny, który jest dostępny na stronie konkursu. Trzeba to zrobić do 22 stycznia. Każdy ma możliwość zaproponowania 7 kandydatów (po 1 w każdej z kategorii) w następujących dziedzinach: Produkt Użytkowy i Spożywczy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura i Społeczeństwo. Jest też nagroda w kategorii Podlaska Marka Konsumentów.
Gdy etap nadsyłania zgłoszeń zostanie zamknięty, wszystkie zaproponowane marki zostaną poproszone o potwierdzenie chęci i gotowości udziału w konkursie. W tym celu trzeba będzie wypełnić ankietę autoryzacyjną.
Następnie kapituła składająca się z 17 osób - reprezentantów Podlaskiej Rady Przedsiębiorczości, przedstawicieli świata kultury, mediów, organizacji pozarządowych, instytucji otoczenia biznesów - dokona merytorycznej oceny zgłoszeń i wybierze w każdej z kategorii po trzy nominacje. Łącznie nominowanych będzie więc 21 produktów. W drugiej połowie marca ruszy trzytygodniowe głosowanie internatów, którzy wybiorą zwycięzców. Głosowanie jest bezpłatne, wystarczy podać numer telefonu. Każdy może oddać tylko jeden głos.
W kwietniu poznamy zwycięzców
Pod koniec kwietnia - już zgodnie z tradycją - odbędzie się gala finałowa w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Poznamy wtedy laureatów konkursu. Aczkolwiek już sam udział w nim niesie wiele różnych korzyści - uczestnicy są m.in. przez kilka miesięcy wymieniani podczas różnych spotkań, konferencji itp., co sprawia, że ich oferta staje się bardziej rozpoznawalna.
Nagrodą dla zwycięzców jest 10 tys. zł, możliwość wykorzystywania logo Podlaskiej Marki oraz udział w akcjach promocyjnych.
W ubiegłym roku laureatami zostali:
- Spółdzielnia Mleczarska w Łapach (Produkt Spożywczy);
- Unihouse, oddział Unibep (Produkt Użytkowy);
- Fabryka SaMasz w Zabłudowie (Inwestycja);
- Pierwsza w historii detekcja fal grawitacyjnych przez zespoły LIGO Scientific Collaboration i Vigro Collaboration – prof. Piotr Jaranowski (Odkrycie);
- Podlaskie Święto Chleba w Muzeum Rolnictwa im. ks. Krzysztofa Kluka w Ciechanowcu (Wydarzenie);
- Teatr Lalki i Aktora w Łomży (Kultura);
- Fundacja Rodziny Czarneckich (Społeczeństwo);
- Zespół Pieśni i Tańca Suwalszyczyzna (Podlaska Marka Konsumentów).
W ubiegłym roku zgłoszono 182 produkty: 29 w kategorii Produkt Spożywczy, 35 - Produkt Użytkowy, 10 - Inwestycja, 16 - Odkrycie, 35 - Wydarzenie, 40 - Kultura i 17 - Społeczeństwo.
Zgłaszać kandydatów, a później głosować, można na stronie podlaskamarka.pl. Tam również znajdują się szczegóły konkursu i opisy poprzednich edycji.
Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl