Właściciel Pepco bankrutuje, czy sklepy zostaną zamknięte?
Pepco to bardzo lubiane wśród Polaków sklepy, z odzieżą, zabawkami, artykułami gospodarstwa domowego, czy wyposażenia wnętrz. Okazuje się, że ich właściciel bankrutuje. Czy to oznacza, że niedługo nie zrobimy w nich zakupów?
G. Chuczun
Steinhoff International, holding będący właścicielem 72 proc. popularnej sieci dyskontów Pepco, bankrutuje - informuje Rzeczpospolita, dodając przy tym, że to „pewna informacja”. Spółka zostanie rozwiązana. Pojawiły się więc obawy - co dalej z uwielbianymi na świecie sklepami sieci Pepco?
Okazuje się, że mimo wcześniejszych obaw, klienci nie muszą się martwić.
- Grupa Pepco ma informacje o komunikacie Steinhoff International Holdings z 26 lipca 2023 r. dotyczącym jego wycofania z obrotu giełdowego. Dla uniknięcia wszelkich wątpliwości, informujemy, że to wydarzenie nie będzie miało wpływu na Grupę Pepco N.V. (Pepco), która od kilku lat jest oddzielona od Steinhoff. Pepco działa jako samodzielna, odnosząca sukcesy, spółka giełdowa, dysponująca własnym finansowaniem i silnym bilansem - napisało biuro pracowe Pepco Polska w wydanym, oświadczeniu.
W Polsce jest około 1200 sklepów Pepco
Pepco działa w Polsce od 20 lat. W tym czasie otworzyło na terenie naszego kraju około 1200 sklepów. Obecnie sklepy tej marki można spotkać w dwudziestu europejskich krajach. W ostatnich latach firma zaczęła otwierać swoje placówki także na Węgrzech, Słowacji, Czechach i Rumunii.
Jak podaje Rzeczpospolita, opierając się na opiniach ekspertów, można się spodziewać, że za jakiś czas majątek i wszelkie aktywa Steinhoff International zostaną sprzedane, a wśród nich będzie też Pepco. Zdaniem cytowanego przez nich specjalisty firma jest zdrowa, ma dobre wyniki i silną markę. Nie będzie najmniejszych problemów z jej sprzedażą.
- W czerwcu Grupa skuteczne zakończyła refinansowanie długu, dokonując pierwszej emisji obligacji o wartości 375 milionów euro, która spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów międzynarodowych i polskich, a wartość złożonych zapisów wielokrotnie przewyższała ofertę. Po udanej emisji obligacji Pepco otrzymało pozytywne ratingi od trzech wiodących agencji ratingowych - Fitch, S&P i Moody's, które zwróciły uwagę na solidność biznesu i zdrowy profil organicznego wzrostu - wynikający z programu rozwoju sieci sklepów oraz skali i atrakcyjnej oferty z segmentu value offering - podaje biuro prasowe Pepco.
Klienci mogą być jednak spokojni, bo nie zapowiada się, by w związku z problemami, które pojawiły się w ostatnim czasie, cokolwiek zmieniło się, jeśli chodzi o działalność sklepów tej marki.
Redakcja
24@bialystokonline.pl