Aktualności

Wróć

Wierzbowa i Konstytucji 3 Maja po remoncie. Teraz to wygodne dwupasmówki

2014-11-03 00:00:00
W poniedziałek oficjalnie otwarto dwie duże inwestycje drogowe. Ulica Wierzbowa i aleja Konstytucji 3 Maja zamieniły się w wygodne dwupasmówki.
ESD
Dwupasmowa Wierzbowa

Remont ul. Wierzbowej rozpoczął się na początku roku. W ciągu kilku miesięcy drogę poszerzono i całkowicie przebudowano. Roboty objęły ponadkilometrowy odcinek, na którym powstały dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu - jedna na dotychczasowym śladzie, druga obok. Po obu stronach jezdni powstały też chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, drogi rowerowe, zatoki autobusowe i zjazdy.

- Ulica Wierzbowa nie korespondowała z ulicą Świętokrzyską - ocenia, otwierając inwestycję, prezydent Białegostoku, Tadeusz Truskolaski.

Teraz, przebudowana, utworzyła wygodny szlak, który będzie głównym łącznikiem pomiędzy osiedlami z południowego wschodu miasta z Trasą Generalską.

Prawdziwa aleja

Al. Konstytucji 3 Maja została zmodernizowana na odcinku od ul. Swobodnej do ul. Antoniuk Fabryczny. Tam również powstały dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Po obu stronach są chodniki, asfaltowe ścieżki rowerowe, parkingi, a w okolicach cmentarza miejsca postojowe dla autobusów i taksówek. Na skrzyżowaniu z ul. Studzienną poszerzono jej wlot i ustawiono sygnalizację.

- Przy tych inwestycjach przybyło nam 3 kilometry ścieżek rowerowych, co oznacza, że przekroczyliśmy liczbę 100 kilometrów dróg rowerowych - chwali się Truskolaski. - Sukces BiKeRa zawdzięczamy temu, że mamy sukces dróg rowerowych - mówił.

Obie ulice zostały wybudowane w terminie, ich wykonaniem zajęły się lokalne firmy. Wierzbową wyremontowało za 9,8 mln zł Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów z Białegostoku, a al. Konstytucji 3 Maja Unibep z Bielska Podlaskiego za 7,7 mln zł. Inwestycje dofinansowano ze środków unijnych.

Ostatnie inwestycje z Polski Wschodniej

- Te dwie inwestycje zostały dołożone do programy Rozwój Polski Wschodniej - mówił podczas otwarcia prezydent miasta.

- Dla nas jest to jeden z elementów dużego projektu - zaznaczał z kolei Maciej Berliński z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, która przyznała dofinansowanie dla Białegostoku na kilka działań w ramach poprawy jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego. - Do zakończenia pozostał jeden element - system sterowania ruchem. Pan prezydent jako jeden z pierwszych prezydentów wywiązał się ze wszystkich projektów z programu Rozwój Polski Wschodniej - mówił Berliński.

Przedstawiciele magistratu, choć zaznaczają, że projekty z obecnej perspektywy finansowej UE kończą, to liczą na kolejną. Z przyszłych dotacji chcą wykonać dwie duże inwestycje drogowe w okolicy właśnie oddanych ulic. Pierwsza to przejście przez tory w ciągu ul. Sitarskiej, a druga to centralny węzeł komunikacyjny z intermodalnym węzłem przesiadkowym przy dworcach PKP i PKS.
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl