W tej chwili trasa Warszawa – Białystok jest obsługiwana sześcioma parami połączeń, a nie dziewięcioma, jak przed remontem infrastruktury kolejowej. Jest to spowodowane trudną sytuacją taborową przewoźnika – informuje ministerstwo.
13 marca planowane jest jednak uruchomienie trzech par pociągów. Będą to połączenia do Wrocławia przez Warszawę (odjazd z Białegostoku o godz. 9.26) i do Warszawy (odjazd z Białegostoku o godz. 11.28 i o godz. 15.25). Powrotne połączenia wyjadą z Warszawy (przyjazd do Białegostoku o godz. 12.43 i o godz. 16.41) oraz z Wrocławia przez Warszawę (przyjazd do Białegostoku o godz. 22.35).
Dzięki temu na odcinku Warszawa – Białystok zostanie zapewniony dwugodzinny cykl kursowania pociągów.
PKP Intercity początkowo zapowiadało, że dodatkowe pary pociągów do stolicy będą pojawiały się sukcesywnie, wraz z wprowadzaniem do ruchu nowoczesnych Dartów. Tak się jednak nie stało. Więcej na ten temat:
Dart już jeździ do Białegostoku. Choć nie tak, jak obiecywało PKP.
Jednocześnie resort infrastruktury poinformował, że w budżecie państwa nie ma środków dla Przewozów Regionalnych na finansowanie transgranicznego połączenia przez Białystok do Grodna. Tłumaczy to ograniczonym limitem na dofinansowanie kolejowych przewozów międzynarodowych i międzywojewódzkich, a także silną konkurencją ze strony przewoźników autobusowych obsługujących trasę do Grodna.
Trwają natomiast prace nad uruchomieniem międzynarodowych pociągów na Litwę (chodzi o kursy do Kowna), które będą przejeżdżać przez Białystok.