Biznes

Wróć

Wicelider branży mleczarskiej

2005-09-14 00:00:00
Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita z Wysokiego Mazowieckiego znalazła się na II miejscu w Ogólnopolskim Rankingu Zakładów Mleczarskich. Jest również liderem eksportu artykułów mleczarskich.
Ranking opracował dwutygodnik AgroTrendy, oceniając wyniki firm za 2004 rok. Uroczystość wręczenia nagród zwycięzcom odbyła się 14 września w Warszawie.
SM Mlekovita znalazła się wśród liderów branży, została sklasyfikowana na II miejscu, zdobywając 117 punktów. W stosunku do ubiegłorocznego rankingu awansowała o jedną pozycję i 5 punktów więcej. Z rocznym skupem mleka na poziomie 527 mln litrów Mlekovita została także uznana za drugą firmę w kraju pod względem skupu. Ranking potwierdził osiągnięcia Mlekovity w zakresie eksportu wyrobów mleczarskich. SM Mlekovita jest niekwestionowanym liderem eksportu wśród przedsiębiorstw branży mleczarskiej - jej eksport w 2004r. wyniósł 320 000 tys. zł. SM Mlekovita okazała się także wiceliderem pod względem przychodów ze sprzedaży z wynikiem 1 044 717 tys. zł.

Miejsce, jakie Mlekovita uzyskała w rankingu potwierdził jej doskonale wyniki i pozycję w branży - powiedział Dariusz Sapiński, prezes SM Mlekovita na uroczystości wręczenia nagród. - Robimy wszystko, by sprostać wymaganiom rynku i potrzebom klientów. Oczywiście, cały czas intensywnie pracujemy nad rozwojem firmy i jej oferty, aby pozycje rynkowa Mlekovity poprawiać.

To był wyjątkowy rok w sektorze mleczarskim. W 2004r. mieliśmy bezprecedensowy boom w eksporcie wyrobów mlecznych, a wzrost cen zbytu zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym przyczynił się do wzrostu przychodów - podsumowali wyniki Rankingu organizatorzy.
W Rankingu Zakładów Mleczarskich wzięły udział 54 przedsiębiorstwa branży mleczarskiej, reprezentujące 49% sprzedaży sektora. Ranking uwzględniał następujące kategorie: przychody ze sprzedaży netto, dynamika przychodów ze sprzedaży, rentowność sprzedaży netto, zysk operacyjny, rentowność operacyjna, przychody na jednego zatrudnionego, rentowność kapitałów własnych, intensywność inwestycji, udział eksportu w przychodach ze sprzedaży. Czołowa dwudziestka firm otrzymywała w każdej kategorii odpowiednio od 20 punktów za pierwsze, do jednego punktu za miejsce dwudzieste. Suma punktów, przyznanych w poszczególnych kategoriach decydowała o miejscu na liście najlepszych przedsiębiorstw branży.