Wiadomo, jak będzie wyglądać komunikacja na trasie Białystok - Warszawa
PKP Intercity Bus i pociąg z przesiadką w Małkini oraz bezpośrednie, ekspresowe połączenie autobusowe - tak będzie wyglądała od 12 października organizacja ruchu na remontowanej linii Warszawa - Białystok.
ESD
12 października PKP zawiesi ruch kolejowy na odcinku Tłuszcz - Łochów. Oznacza to, że z Białegostoku nie dojedziemy pociągiem do Warszawy.
Pasażerowie będą mogli wybierać za to PKP Intercity Bus z przesiadką w pociąg w Małkini lub w przypadku tych, którzy planują podróż bezpośrednio do Białegostoku, ekspresowym PKP Intercity Busem bez dodatkowych stacji zatrzymania.
PKP Intercity Busy na trasie Warszawa Centralna - Małkinia - Warszawa Centralna będą odjeżdżać co 2 godziny i będą skomunikowane z pociągami zatrzymującymi się w Czyżewie, Szepietowie i Łapach. PKP Intercity zapewni 8 par takich połączeń dziennie. Podróż zajmie około 3 godzin. Dodatkowo podróżni będą mogli nadal korzystać z 4 par bezpośrednich połączeń realizowanych PKP Intercity Busami. Komunikacja zastępcza będzie obowiązywać do 12 grudnia 2015 r.
- Wybrany przez PKP Intercity wariant komunikacji umożliwi pasażerom sprawne poruszanie wewnątrz linii, np. między Czyżewem i Łapami, jak również między stacjami skrajnymi, czyli Warszawą i Białymstokiem – mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.
Od połowy września podróż na trasie Warszawa - Białystok będzie kosztować 30 zł, a nie 47 zł jak dotychczas. Oferta łączy się z ulgami ustawowymi. Zniżki będą obowiązywać także na wszystkich stacjach na trasie, np. z Białegostoku do Małkini 21 zł, do Czyżewa 18 zł, a do Łap 10 zł.
Modernizacja trasy Warszawa – Białystok obejmuje wymianę i budowę torów o długości 156 km, rozwieszenie sieci trakcyjnej o długości 183 km, przebudowę 4 stacji i 15 przystanków, a także budowę 4 wiaduktów drogowych, 7 wiaduktów kolejowych i 9 przejść pod torami. Aktualnie prace trwają między stacjami Warszawa Rembertów - Zielonka oraz Wołomin - Tłuszcz. Inwestycja pozwoli na podwyższenie maksymalnej prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h (obecna prędkość maksymalna nie przekracza 120 km/h).
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl