Węzeł Porosły. Wiadukty otwarte
W czwartek zostanie włączona do ruchu ważna część budującego się węzła Porosły. Z nowych trzech wiaduktów skorzystają kierowcy jadący w stronę Warszawy.
Maciej Safaryn
Część węzła Porosły łączącego ekspresową S8, Trasę Generalską (ul. gen. Kleeberga) i al. Jana Pawła II zostaje udostępniona kierowcom.
- 22 października na wjeździe do Białegostoku od strony Warszawy, na drodze krajowej nr 8, planowana jest zmiana tymczasowej organizacji ruchu (planowane zmiany wprowadzone zostaną w godzinach popołudniowych) - poinformował koło południa białostocki magistrat.
Ruch drogą krajową (trasa do Warszawy – ul. Kleeberga) odbywa się w obu kierunkach nowo wybudową jezdnią po stronie północnej. Nie trzeba już korzystać z objazdów – pojedziemy al. Jana Pawła II prosto na wiadukt nad torami, a dalej na łącznice. Możliwość przejazdu przez wiadukt pozwala także na dogodny dojazd do ul. Elewatorskiej.
Z kolei jadąc od strony Warszawy kierowcy mogą już korzystać z dwóch nowych wiaduktów – na wysokości sklepu Biedronka i w ul. Kleeberga. Dojazd do miasta prowadzi tak, jak dotychczas – ul. Kleeberga, Narodowych Sił Zbrojnych, a następnie al Jana Pawła II lub Trasą Niepodległości.
Ruch lokalny, czyli dojazd do poszczególnych nieruchomości odbywa się z wykorzystaniem dróg serwisowych. Ponadto w dalszym ciągu prowadzone będą prace na całym terenie inwestycji, jednakże główny zakres robót dotyczyć będzie okolic skrzyżowania drogi krajowej z drogą powiatową oraz drogą gminną (rejon sklepu Biedronka).
Według pierwotnego harmonogramu, budowa węzła Porosły miała zakończyć się już we wrześniu. Po wielu protestach okolicznych mieszkańców i właścicieli firm inwestycję jednak rozszerzono. Wykonawce wybuduje dodatkowe łącznice: po północnej stronie drogi krajowej nr 8, a także drogi wojewódzkiej z drogą serwisową po południowej stronie ósemki. Zmodyfikowano też niektóre zjazdy indywidualne i publiczne a także zaprojektowano dodatkowe chodniki i ciągi pieszo-rowerowe.
Teraz zakończenie robót planowane jest na 7 grudnia. Potem czekają jeszcze odbiory techniczne inwestycji.
Koszt budowy węzła i dodatkowej łącznicy sięgnie około 248 mln zł. Robotami zajmuje się konsorcjum firm Porr, Unibep oraz Value Engineering.
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl