Walka o tytuł Ambasadora Biznesu
66 firm z całego województwa walczyć będzie o tytuł Ambasadora Biznesu - Podlasie 2005, w konkursie organizowanym przez Podlaską Fundację Rozwoju Regionalnego i Podlaskie Centrum Euro Info. Jest to rekordowa liczba zgłoszeń. W ubiegłorocznej edycji konkursu udział wzięły 54 firmy.
Konkurs Ambasador Biznesu odbywa się już po raz siódmy. Z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Organizatorzy konkursu - Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego i Podlaskie Centrum Euro Info zakończyli przyjmowanie zgłoszeń do tegorocznego tytułu Ambasadora Biznesu. Zgłosiło się 66 firm z całego województwa - najwięcej w dotychczasowej historii konkursu. - Bardzo cieszy nas tak duża liczba zgłoszeń - informuje prezes PFRR, Andrzej Parafiniuk. - Świadczy to o dużej aktywności lokalnych przedsiębiorców, chęci sprawdzenia się i porównania efektów w sferze zarządzania i promocji oraz wyników ekonomicznych swojej firmy z innymi uczestnikami konkursu - mówi Andrzej Parafiniuk. - Zdrowa rywalizacja jest czynnikiem dopingującym firmy do osiągania coraz lepszych wyników i jest to jednym z założeń tego konkursu - dodaje. Prezes Parafiniuk podkreśla również, iż tak duża liczba zgłoszeń jest świadectwem rangi konkursu i chęci posiadania tytułu Ambasadora Biznesu przez wielu przedsiębiorców.
Na obecnym etapie konkursu organizatorzy, po przeanalizowaniu ankiet nadesłanych przez firmy, dokonają wyboru około 15 najlepszych uczestników. Poznamy ich 25 kwietnia. Następnie półfinaliści poddani zostaną ocenie przez ekspertów z zakresu finansów, marketingu, public relations i zarządzania zasobami ludzkimi.
Ambasadora Biznesu - Podlasie 2005 poznamy 21 maja. Zdobywca tego tytułu otrzyma statuetkę i nagrodę pieniężną w wysokości 15 000 zł. Ponadto specjalne nagrody przyznają: Marszałek Województwa Podlaskiego - za największy przyrost zatrudnienia oraz Wojewoda Podlaski - za największy udział eksportu w sprzedaży w 2004 roku. owe.
Konkurs Ambasador Biznesu skierowany jest do małych i średnich firm. Ma on na celu wskazanie na grupę przedsiębiorstw, które mogą poszczycić się dobrymi wynikami działalności gospodarczej, propagowanie ich działalności oraz promocja produktów i usług przez nie oferowanych. Ponadto konkurs ma na celu kreowanie opinii klientów o lokalnie działających przedsiębiorstwach, co w efekcie ma przyczynić się do wzrostu popytu na oferowane przez nie produkty i usługi.