W Podlaskiem będzie prowadzona kampania pro-tolerancyjna
Młodzież zdecyduje jakie hasło i logo będą zachęcać do tolerancji i szacunku wobec mniejszości narodowych, kulturowych i religijnych. Wojewoda Podlaski z Kuratorium Oświaty ogłosili konkurs Tolerancja jest trendy.
sxc.hu
Konkurs na logo i hasło to początek kampanii społeczno-medialnej, z której inicjatywą wyszedł wojewoda podlaski Maciej Żywno. Ma ona pomóc w kształtowaniu i umacnianiu postawy tolerancji i szacunku wobec mniejszości narodowych, etnicznych i religijnych. Prace nad kampanią prowadzone są wspólnie z Zespołem ds. Bezpieczeństwa Mniejszości Narodowych i Etnicznych. Zespół ten został powołany jesienią ubiegłego roku, po kilku aktach o charakterze rasistowskim, jakie miały miejsce w regionie.
Grupą docelową kampanii są młodzi ludzie w wieku od 11 do 25 lat. Narzędzia jakie zostaną wykorzystane podczas kampanii to: eventy, spoty telewizyjne i radiowe, strona multimedialna. W ramach zaplanowanych eventów mają być przeprowadzone między innymi koncerty kultur, festyny kulinarne.
W ogłoszonym w środę (10.10) konkursie mogą brać udział dzieci i młodzież ze szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Propozycje można nadsyłać na adres Kuratorium (Kuratorium Oświaty w Białymstoku, 15-950 Białystok, Rynek Kościuszki 9) do 14 grudnia.
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl