Biznes

Wróć

VIII Edycja konkursu Ambasador Biznesu - Podlasie 2006

2006-04-18 00:00:00
Po raz ósmy Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego oraz Podlaskie Centrum Euro Info organizują konkurs dla małych i średnich przedsiębiorstw Ambasador Biznesu - Podlasie 2006. Zasadniczym celem konkursu jest wskazanie na grupę małych i średnich firm, które mogą poszczycić się dobrymi wynikami działalności gospodarczej. Organizatorzy przyjmują zgłoszenia do konkursu do 30 kwietnia.
W ubiegłym roku do konkursu zgłosiło się 65 firm z całego województwa. Tytuł Ambasador Biznesu - Podlasie 2005 otrzymały Zakłady Przemysłu Sklejek Biaform S.A.

Zasadniczym celem konkursu jest wskazanie na grupę małych i średnich firm w województwie podlaskim, które mogą poszczycić się dobrymi wynikami działalności gospodarczej, propagowanie ich działalności oraz promocja produktów i usług przez nie oferowanych. Ponadto konkurs ma na celu kreowanie opinii klientów o lokalnie działających przedsiębiorstwach, co w efekcie ma przyczynić się do wzrostu popytu na oferowane przez nie produkty i usługi.
W konkursie mogą uczestniczyć podmioty gospodarcze spełniające następujące warunki:
- posiadają siedzibę w województwie podlaskim;
- mają kapitał przynajmniej w 51% polski i przynajmniej w 51% prywatny;
- nie prowadzą działalności związanej z wyrobami alkoholowymi, tytoniowymi oraz militarnymi;
- spełniają kryteria mikroprzedsiębiorcy, małego lub średniego przedsiębiorcy zgodnie z Ustawą o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U.04.173.1807 z późn. zm.):

Konkurs odbywa się w dwóch etapach. W pierwszym zainteresowane firmy przesyłają do dnia 30 kwietnia 2006 r. ankietę (rozsyłaną przez organizatora do lokalnych firm i dostępną na stronie www.pfrr.bialystok.pl). Następnie Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego dokonuje wyboru grupy ok. 15 firm do drugiego etapu. W drugim etapie uczestnicy poddawani są szczegółowej ocenie na podstawie informacji zebranych przez ekspertów delegowanych przez komisję konkursową. Eksperci oceniają półfinalistów z zakresu public relations, marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi, oceniają sytuację finansową firmy i weryfikują złożone przez uczestników ankiety.
Komisja konkursowa ogłosi laureatów na uroczystej gali, która odbędzie się 10 czerwca 2006 roku.
Zwycięzca otrzyma tytuł i statuetkę: Ambasador Biznesu - Podlasie 2006 oraz nagrodę pieniężną w wysokości 15 tys. zł ufundowaną przez PFRR. Tradycyjnie - specjalne nagrody przyznają Marszałek Województwa Podlaskiego (firmie, która w 2005 roku osiągnęła największy przyrost zatrudnienia) oraz Wojewoda Podlaski (firmie, która posiadała w 2005 roku największy udział eksportu w sprzedaży). Pozostali laureaci (firmy, które zajęły miejsca 2 i 3) otrzymują tytuł Laureata Konkursu oraz nagrody rzeczowe.