Oszuści nie próżnują. Tym razem podszywają się pod sprzedawców prądu. PGE Obrót informuje, że nie odwiedza swoich klientów w domach, by odpisać nowe umowy. Nikt też nie przychodzi w celu jakichkolwiek zmian w dokumentacji.
PGE przypomina, by nie dać się oszukać, trzeba dokładnie sprawdzać handlowca, który nas odwiedza oraz to – jaką firmę reprezentuje. Do tego warto skontrolować przedstawione dokumenty, w tym wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz upewnić się, jakie są warunki rozwiązania umowy. Jeśli podpisujemy jakąkolwiek umowę, to koniecznie trzeba zachować jeden egzemplarz.
Warto wiedzieć, że jeśli podpisujemy umowę poza siedzibą firmy (np. w domu), to mamy prawo do rozwiązania jej w ciągu 14 dni i to bez jakichkolwiek negatywnych skutków.
Gdy mamy wątpliwości co do handlowca, który nas odwiedza i podaje się za kogoś z PGE, warto zadzwonić pod numer infolinii: 422 222 222. Często taki telefon nie tylko pozwala ochronić siebie, ale także pomaga ostrzegać innych mieszkańców danego terenu.
Zobacz także:
Oszuści zarzucili wędki. Są ostrzeżenia oraz
Uwaga na fałszywe e-maile. Straszą wszczęciem kontroli skarbowej