Up To Date Festival. Padł rekord frekwencji
4 dni, 6 scen, blisko 70 artystów i rekord frekwencji - tak w kilku słowach można podsumować tegoroczną, X edycję Up To Date Festival. Tysiące fanów muzyki i sztuki zdecydowało się przyjechać do Białegostoku.
Krzysztof Karpiński
Tegoroczna odsłona Up To Date Festival była dziesiątą w historii działań białostockiej ekipy tworzonej przez lokalnych aktywistów, którzy każdego roku wkładają ogromny wysiłek w to, aby powoływać do życia prawdziwie artystyczną i oddaną dźwiękowym poszukiwaniom przestrzeń. Festiwal odbył się w dniach 5-8 września.
Ponad 11 tys. uczestników
Dziesiąta edycja Up To Date Festival była pod każdym względem wyjątkowa. Podczas 4 dni na 6 scenach wystąpiło blisko 70 artystów, wśród których znaleźli się m.in. Robert Henke, Anthony Linell & Ali M Demirel, Richard Devine, Kevin Richard Martin pres. Sirens, Akira Rabelais, DBridge, Sleeparchive, Piernikowski, Sokół, Helena Hauff, PRO8L3M, IC3PEAK, Dopplereffekt czy Alessandro Cortini.
- Do ostatniego biletu wyprzedały się oba Centralne Salony Ambientu, Koncert Zamknięcia i sobota na stadionie miejskim. Bliskie wyprzedania były Koncert Otwarcia w Filharmonii Podlaskiej i piątek na stadionie miejskim. Festiwalowicze równie chętnie jak w koncertach, uczestniczyli w szeregu wydarzeń towarzyszących - konferencji, spektaklach teatralnych i performensach. Duże zainteresowanie koncertami przełożyło się na frekwencję, która w tym roku wyniosła 11150 osób w ciągu czterech festiwalowych dni. Tym samym była ona wyższa o ponad 3000 osób względem roku poprzedniego - informuje Jan Roguz, PR & Media Manager Up To Date Festival.
Jeśli doliczymy do tego frekwencję na wszystkich wydarzeniach promujących jubileuszową edycję Up To Date Festival (w tym Warm Up To Date Festival w Warszawie i Wrocławiu oraz Dancing Międzypokoleniowy w Białymstoku, gdzie łącznie udział wzięło 5500 osób), możemy mówić o prawie dwukrotnym wzroście frekwencji względem poprzednich edycji Festiwalu.
Niespodzianka na początek festiwalu
Kilka godzin przed rozpoczęciem Koncertu Otwarcia miała miejsce premiera filmu, w którym w pełnej krasie zaprezentowany został dywan z pełnym line-upem tegorocznej edycji. Wyprodukowała go Agnella. Stał się on najchętniej fotografowanym elementem festiwalowych scenografii.
Pani Eugenia i akcja 50 plus
Tym, co od samego początku napędza festiwal, jest miłość do muzyki, kultury i ludzi. Dziś może on poszczycić się dużym zapleczem wolontariuszy.
Jednak festiwalowa rodzina ciągle się powiększa - od kilku lat o seniorów, którzy i w tym roku zdecydowali się na własnej skórze poznać kulturę tych nieco młodszych. Ci zaś nie pozostali dłużni i wysyłali im rekordową liczbę 1411 pocztówek w ramach akcji Wyślij pocztówkę do babci.
- Akcji tej poświęciliśmy wiele działań, które przyniosły zaskakujące rezultaty, a sama akcja ma od niedawna nową ambasadorkę - panią Eugenię, której podobizna wytkana na wełnianym dywanie zachęcała do przesłania pozdrowień z Białegostoku. Pani Eugenia od kilku miesięcy do tego samego zachęca również kierowców i przechodniów. Na fasadzie jednego z najwyższych budynków w centrum Białegostoku z inicjatywy Up To Date Festival powstał bowiem mural z jej podobizną. Było o nim głośno w całym kraju - dodaje Jan Roguz, PR & Media Manager Up To Date Festival.
Anna Dycha
anna.d@bialystokonline.pl