Łącznie 21 produktów, inwestycji, usług, przedsięwzięć dostało się do wielkiego finału tegorocznej Podlaskiej Marki Roku. Z ponad 187 kandydatur kapituła konkursu, z marszałkiem Arturem Kosickim na czele, wybrała po 3 do każdej z 7 kategorii: produkt użytkowy, produkt spożywczy, odkrycie, inwestycja, kultura, wydarzenie i społeczeństwo.
- Ilość zgłoszeń w tym roku przerosła najśmielsze oczekiwania. Jest to rekord, jeśli chodzi o ilość produktów, inwestycji i wydarzeń, żeby wybrać tę finałową grupę 21 marek. Nie było to zadanie łatwe. Bardzo dużo żeśmy dyskutowali, o wszystkim zdecydowało głosowanie. Z tego miejsca jednak chciałbym pogratulować wszystkim osobom, które zgłosiły projekty do tej szczytnej inicjatywy. Chcemy promować nasze województwo, mamy czym się chwalić i powinniśmy o tym mówić w Polsce i na całym świecie – mówił marszałek Artur Kosicki, który w środę (3.04) w gmachu Opery i Filharmonii Podlaskiej wręczył wszystkim finalistom nominacje.
Lista nominowanych:
Produkt spożywczy
- Produkty firmy PZZ S.A. Białystok – Podlaskie Zakłady Zbożowe S.A. w Białymstoku;
- Miody z Rejonu Zielonych Płuc Polski – Anna Brzosko;
- Herbatki owocowe i ziołowe – Mirosław Angielczyk Dary Natury;
Produkt użytkowy
- Rowery bez ograniczeń – MAD Adam Zdanowicz;
- Szafka na buty – Górna Półka Kamil Zieliński;
- Biżuteria artystyczna Bondarowski – Eliza i Krzysztof Bondaruk;
Inwestycja
- Przedszkole Samorządowe w Grabówce – gmina Supraśl;
- Pierwszy testowy budynek zeroenergetyczny – Unihouse Oddział Unibep S.A.;
- Pawilon Edukacyjny w Rezerwacie Pokazowym Żubrów – Białowieski Park Narodowy;
Odkrycie
- EyeFace – Imago3d Krzystof Matuk;
- Zonifero Workplace – SoftwareHut sp. z o.o.;
- Smart Senior – Jakub Kozłowski, Konrad Horczak;
Wydarzenie
- Halfway Festival – Opera i Filharmonia Podlaska - Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku;
- Wigilia Białostocka – Fundacja Rodzina Czarneckich;
- Podlaski Piknik Militarny Misja Wschód – Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych Czemu by nie;
Kultura
- Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży;
- iSztuka – Edukacja Kulturalna dla Wszystkich – Fundacja Audiodeskrypcja;
- Ogólnopolski Festiwal Sztuk Komediowych Teatrów Amatorskich Decha – Stowarzyszenie Kreatywny Bielsk Podlaski;
Społeczeństwo
- Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie Droga;
- 10 lat działań na rzecz integracji środowiska 1500 podlaskich i polskich kupców oraz promowania patriotyzmu konsumenckiego Grupy Chorten;
- Fundacja Naszpikowani.
Ostatecznych zwycięzców wybierze ta sama kapituła, która wyłoniła nominowanych. Składa się ona z 17 osób - reprezentantów Podlaskiej Rady Przedsiębiorczości, przedstawicieli świata kultury, mediów, organizacji pozarządowych, instytucji otoczenia biznesów.
Od 3 kwietnia rozpoczęło się również
internetowe głosowanie na Podlaską Markę Konsumentów, którą można wybrać z powyższych nominowanych. Potrwa ono do 17 kwietnia. Gala finałowa zaplanowana jest na 7 maja.
Laureaci konkursu Podlaska Marka Roku otrzymają po 10 tys. zł, a także będą promowani w internecie, TVP 1 oraz TVP 3.