Uhowo. Nowy most nad Narwią już przejezdny
Od poniedziałkowego popołudnia można już przejechać po nowym moście nad Narwią, który powstał w miejscowości Uhowo. Równocześnie rozpocznie się przebudowa starego mostu.
lapy.pl
W ramach inwestycji polegającej na budowie 14-kilometrowej trasy Markowszczyzna – Łapy przewidziany jest szereg zadań. Jednym z nich było wybudowanie nowego mostu nad rzeką Narew w miejscowości Uhowo. Od poniedziałku (28.01) można już z niego korzystać, stosując się do tymczasowej organizacji ruchu. Jego budowa trwała prawie rok, a ma on długość ponad 160 metrów. Prócz jezdni dla samochodów, jest tam również ciąg dla pieszych oraz rowerów.
Docelowo jednak ruch będzie odbywał się także po starym moście, którego rozbiórka i przebudowa właśnie się rozpoczęły. Po skończonych pracach będzie on stanowił drugą jezdnię na tym odcinku.
Poza tym w ramach inwestycji Markowszczyzna – Łapy przewidziane jest wybudowanie obwodnic Uhowa, Turośni Kościelnej i Markowszczyzny, które już trwają, a także chodników, ścieżek rowerowych, jak również i nasadzenia zieleni. Wszystkie prace mają się skończyć w czerwcu tego roku. Koszt całej inwestycji to ponad 200 mln zł, ale została ona dofinansowana z Programu Polska Wschodnia na kwotę 171 mln zł.
Wspomniana inwestycja wpisuje się w większe przedsięwzięcie, jakim jest połączenie Białegostoku z Łapami i dalej z Wysokiem Mazowieckiem. Są to odpowiednio drogi wojewódzkie nr 682 i 678, które połączone mają stanowić alternatywę dla trasy S8.
W październiku zeszłego roku zakończyła się budowa drogi z Horodnian do Markowszczyzny, która trwała ponad 2 lata. Ten 6,5-kilometrowy odcinek kosztował ponad 116 mln zł. Natomiast pod koniec grudnia Wojewoda Podlaski wydał pozwolenie na budowę na odcinku Roszki-Wodźki - Wysokie Mazowieckie wraz z obejściem miast Brok i Mazury. Jest to ok. 20 kilometrów trasy, gdzie prócz nowego asfaltu, mają być też nowe chodniki, ścieżki rowerowe i cała infrastruktura towarzysząca.
Ciągle jednak nie został rozstrzygnięty przetarg na budowę obwodnicy Łap, ponieważ złożone oferty zdecydowanie przewyższały założenia Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Mateusz Nowowiejski
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl