Tytuł Dobroczyńcy Roku 2009 dla firm zaangażowanych społecznie
Spadek społecznego zaangażowania był w zeszłym roku niewielki. Firmy, które podchodzą poważnie do swojej misji zdają sobie sprawę, że zmiana nastawienia do pracowników, czy przerwanie wieloletnich akcji pomocowych tylko dlatego, że jest zła koniunktura gospodarcza to bardzo poważna decyzja i trudno będzie im odbudować utracone zaufanie - uważa Anna Potocka, członek kapituły konkursu i wiceprezeska Business Centre Club, partnera konkursu.
Trwa jego XIII edycja. To największy program promujący dobroczynną działalność firm w Polsce. Jego celem jest nagradzanie firm zaangażowanych społecznie, promowanie idei społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i inspirowanie przedsiębiorców do podejmowania aktywności społecznej. Również dzięki niemu, organizacje pozarządowe mogą podziękować swoim darczyńcom, zgłaszając do konkursu ich nominację.
Zgłoszenia można składać w kategoriach tematycznych: Ekologia, Edukacja, Kultura i sztuka, Zdrowie, Pomoc społeczna. Firmy mogą również samodzielnie zgłaszać swoją kandydaturę w kategorii Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy. Wprowadzono też kategorię, w której wyróżniane zostają przedsiębiorstwa angażujące się w działania na rzecz lokalnej społeczności.
W dwóch ostatnich kategoriach laureatów wybiera kapituła. W kategoriach tematycznych wskazuje półfinalistów, na których głosują internauci. Laureaci konkursu otrzymują tytuł oraz statuetkę Dobroczyńcy Roku. Mają również prawo posługiwania się logotypem konkursu w swoich kampaniach promocyjno-informacyjnych.
Konkurs jest organizowany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Szczegóły można znaleźć na stronie www.dobroczyncaroku.pl.
andy