Turystyczny strzał w dziesiątkę! Podlaskie planuje więcej bonów
Zainteresowanie przerosło najśmielsze oczekiwania – ponad milion osób próbowało zdobyć Podlaski Bon Turystyczny, a pula zniknęła w zaledwie sześć godzin. Program okazał się nie tylko hitem promocyjnym, ale i konkretnym wsparciem dla branży turystycznej. Teraz samorząd zapowiada drugą, większą edycję – start już w czerwcu.
Kamil Timoszuk / UMWP
Sukces promocyjny i turystyczny
Program Podlaski Bon Turystyczny, zainicjowany przez Samorząd Województwa Podlaskiego, a realizowany przez Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną, spotkał się z ogromnym odzewem. Jak poinformowali podczas czwartkowego (24.04) spotkania w Enklawie Białowieskiej marszałek Łukasz Prokorym oraz członek zarządu Bogdan Dyjuk, zainteresowanie przeszło najśmielsze oczekiwania.
– Do tego sezonu turystycznego przygotowywaliśmy się w sposób szczególny, bo wiadomo, że sytuacja geopolityczna, to co dzieje się u naszego wschodniego sąsiada, co dzieje się na granicy polsko-białoruskiej bardzo negatywnie wpłynęło na turystykę w Podlaskiem. Dlatego podjęliśmy nadzwyczajne środki, aby ten sezon był udany. I strzałem w dziesiątkę okazał się właśnie pomysł zgłoszony przez Bogdana Dyjuka, czyli Podlaski Bon Turystyczny – powiedział marszałek Prokorym.
Stronę internetową Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej odwiedziło 16,5 miliona osób, ponad milion próbowało wygenerować bon, ale ostatecznie z dofinansowania skorzystać mogło 1003 turystów.
– To pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze i jesteśmy pewni, że sama oferta spełniła ogromną funkcję promocyjną, dlatego jesteśmy gotowi do kolejnej tury Podlaskiego Bonu Turystycznego – dodał Prokorym.
Nowa tura i jeszcze więcej możliwości
Jak zapowiedzieli włodarze województwa, kolejna tura programu ruszy już 1 czerwca. Tym razem budżet będzie większy, a bon będzie można wykorzystać przez całe wakacje.
– Rozpoczynamy 1 czerwca, a bon będzie można wykorzystać do końca wakacji. Ale do Podlaskiego zapraszamy także tych, którym bonu nie uda się wygenerować, bo warto. Tutaj jest pięknie, spokojnie i bezpiecznie – zapraszała prezes PROT Katarzyna Sadowska.
Członek zarządu Bogdan Dyjuk podkreślał, że bon miał wesprzeć branżę turystyczną, która mocno ucierpiała w ostatnich latach.
– To był pierwszy i podstawowy cel, drugim celem była promocja województwa wśród innych części Polski. I wiemy już, że największe zainteresowanie naszym regionem wykazują mieszkańcy Mazowsza, Ziemi Łódzkiej i Śląska – wskazał Dyjuk.
Podlaskie Forum Agroturystyczne
Podsumowanie programu odbyło się tuż przed Podlaskim Forum Agroturystycznym, wydarzeniem służącym integracji i wymianie doświadczeń wśród właścicieli gospodarstw agroturystycznych. W konferencji uczestniczy około 70 osób.
– Chodzi nam też o to, aby nawiązywać i podtrzymywać relacje pomiędzy przedsiębiorcami, samorządowcami i organizacjami turystycznymi. Uważam też, że to dobre miejsce, aby właściciele tych gospodarstw wymieniali się doświadczeniami, a także wysłuchali wskazówek ekspertów z branży turystycznej – mówił Bogdan Dyjuk.
Podczas forum zaplanowano między innymi warsztaty robienia zdjęć promocyjnych, prelekcje na temat trendów w turystyce wiejskiej w Europie oraz potencjału regionu jako kierunku zrównoważonej turystyki.
Marszałek Prokorym zapewnił o wsparciu ze strony samorządu:
– Nie zabraknie nam pomysłów, sił i pieniędzy, aby ten sezon był dla państwa udany – podkreślał.
Podlaski Bon Turystyczny już teraz okazał się wielkim sukcesem promocyjnym. Czas pokaże, jak bardzo przełoży się to na rozwój turystyki w regionie.
Ewa Reducha-Wiśniewolska
ewa.reducha@bialystokonline.pl