Akcję można poprzeć wchodząc na stronę
www.tumieszkamtukupuje.pl. Właściciele sklepów osiedlowych mogą pobrać z niej zestawy bezpłatnych materiałów promocyjnych (plakaty, ulotki, naklejki).
Przystępując do programu właściciele sklepów przyczyniają się nie tylko do nagłośnienia problemów, z jakim zmaga się od lat handel tradycyjny w Polsce, ale również poszerzenia swojej wiedzy i poznania skutecznych metod prowadzenia sklepów.
Kampania Tu mieszkam, tu kupuję organizowana jest od 2010 roku. Do tej pory w akcji wzięło udział prawie 6,5 tysiąca właścicieli sklepów osiedlowych. Pomysłodawcą oraz organizatorem kampanii jest sieć wielkopowierzchniowych hurtowni Makro Cash & Carry. Tegoroczną edycję akcji, która potrwa do grudnia 2011 roku wsparły takie organizacje jak: Pracodawcy Rzeczpospolitej, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Federacja Producentów Żywności oraz Slow Food Polska. W ramach akcji zawiązana została również Rada Programowa, w której skład weszli przedstawiciele organizacji partnerskich i świata nauki.