Trwa kampania Pozory mylą, dowód nie
Kampanię przeciwalkoholową już po raz kolejny organizuje Komenda Główna Policji oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie. Do tegorocznej akcji dołączyło również Ministerstwo Sprawiedliwości, obejmując ją swoim oficjalnym patronatem.
materiały prasowe
- To potrzebna i skuteczna kampania. Ministerstwo Sprawiedliwości od dawna angażuje się w akcje, które mają na celu podniesienie świadomości prawnej obywateli. Dlatego nie wahaliśmy się ani chwili obejmując patronatem także tę kampanię - mówi Minister Sprawiedliwości Krzysztof Kwiatkowski.
Kampania Pozory mylą, dowód nie 2011 opiera się na dystrybucji materiałów edukacyjno-informacyjnych do urzędów gmin oraz gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, a za ich pośrednictwem do organizacji społecznych, które mogłyby aktywnie włączyć się realizację programu. W ramach kampanii uruchomiona została także infolinia 801 066 366 oraz strona internetowa www.pozorymyla.pl, na której dostępne są wszelkie dokumenty i informacje z nią związane.
Do tej pory do programu przystąpiło już ponad 230 gmin z całej Polski, które otrzymały ponad 20 tysięcy pakietów edukacyjnych do dystrybucji w sklepach na swoim terenie.
- Efekty naszych dotychczasowych działań, potwierdzone wynikami niezależnych badań, dowodzą, iż można skutecznie zapobiegać sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. Popularność tegorocznej kampanii Pozory mylą, dowód nie i przystąpienie do niej tak dużej liczby gmin świadczy o tym, że ten rodzaj edukacji trafia do adresatów - mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu ZPPP Browary Polskie.
Za sprzedaż alkoholu nieletnim grozi kara grzywny, orzeczenie przepadku napojów alkoholowych - nawet wówczas, gdy nie są jego własnością - a także odebranie zezwolenia na sprzedaż lub podawanie alkoholu.
E.S.