Aktualności

Wróć

Truskolaski składa doniesienie do prokuratury ws. homofobicznych billboardów

2020-08-21 18:18:11
Tadeusz Truskolaski złożył doniesienie do prokuratury ws. homofobicznych billboardów.
Malwina Witkowska
W związku z pojawieniem się w Białymstoku bilboardów Milczącej Większości skieruję dziś do prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przez ich autorów przestępstwa, w związku z mową nienawiści - zapowiedział w piątek prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski.

Billboardy zawisły w nocy ze środy na czwartek w wielu punktach miasta.

Nie wiadomo kto je sfinansował.

APress to agencja reklamowa z Białegostoku, która zleciła właścicielowi billboardów wywieszenie plakatów.

Na Facebooku profil Milcząca Większość działa od kilku dni. W czwartek miał 3 tys. polubień, w piątek jest już ich prawie 6 tys.

Tak prowadzący profil odnieśli się do akcji billboardowej:

Cieszymy się z ogromnego poparcia jakie dostajemy od mieszkańców naszego miasta, jak i z całej Polski. Pojawiają się głosy, że podobne akcje powinny zostać zainicjowane w innych miejscowościach; pozostaje nam powiedzieć – śledźcie nasze dalsze działania! Nie tylko Białystok ma dość ulicznych histerii, nie tylko nam powinno zależeć na odparciu ofensywy tej totalitarnej ideologii [...]

Naszą inicjatywę usiłuje się przypisać różnym organizacjom. Podobno jest to akcja Młodzieży Wszechpolskiej, Ordo Iuris czy nawet Prawa i Sprawiedliwości. Możemy zapewnić, że nie jest to inicjatywa ani partyjna, ani organizacyjna, lecz realizowana przez mieszkańców naszego miasta, zarówno zaangażowanych społecznie, jak i tych, którzy tego nie robią lub angażują się jedynie z rzadka[...]

No billboardach są hasła: Dewiacje nie przejdą; Białystok przeciw zgorszeniom; Zło dobrem zwyciężaj; Biada światu z powodu zgorszeń; Wiara leczy frustrację; Prawdy nie zasłonisz kłamstwem; Miłość nie dopuszcza się bezwstydu; Biada temu, co miasto na krwi buduje, a gród umacnia nieprawością; Dobro przeciw nienawiści; Ciało nie jest do rozpusty.

Słowa dewiacje, zło, zgorszenia, rozpusta, nienawiść itd. – są na billboardach w tęczowych barwach, utożsamiając je ze społecznością LGBT+.
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl