Kultura i Rozrywka

Wróć

Tomasz Frankowski promuje Operę i Filharmonię Podlaską

2013-12-05 00:00:00
Na słupach ogłoszeniowych pojawił się plakat z Tomkiem Frankowskim promujący piątkowy koncert kolęd. Ale to nie jest zwykły plakat.
Piłkarz, były reprezentant Polski, czterokrotny król strzelców polskiej Ekstraklasy przekonuje: Dwie widownie, jedno miasto. Ten plakat jest niezwykły też z innego powodu. Można na nim odnaleźć zdjęcie z próby do opery Traviata. Dzięki nowoczesnym technologiom zdjęcie ożywa.

Widzowie Opery mogą poznać kulisy przygotowań do premiery dzięki tzw. rozszerzonej rzeczywistości (AR, augmented reality). Na plakatach umieszczane jest miniaturowe zdjęcie, pod którym ukryte jest nagranie audio/video. Aby ożywić miniaturowe zdjęcie, potrzebny jest smartfon lub tablet z kamerą i zainstalowanym systemem Android (Google) lub IOS (Apple) oraz bezpłatną aplikacją Aurasma. Wymagane jest też połączenie z Internetem. Wystarczy, że nakierujemy na zdjęcie na plakacie obiektyw kamery w smartfonie czy tablecie, a będziemy mogli obejrzeć krótki film nakręcony podczas próby do Traviaty.

W programie piątkowego koncertu przy Podleśnej znajdą się m.in. dobrze znane i najbardziej lubiane kolędy.

Szczegółowy program: Koncert kameralny w OiFP
Anna Dycha
anna.d@bialystokonline.pl