Festiwal Restaurant Week to coroczne, ogólnopolskie wydarzenie kulturalne, które już od dziesięciu lat inspiruje autorskie restauracje i zaprasza do stołów prawie 1,5 mln smakoszy, promując podejście ZeroWaste. Tegoroczna wiosenna odsłona festiwalu przybyła pod hasłem #FoodNewsGoodNews.
Podlaskie restauracje, które wzięły udział w akcji to: QuQułka w Hotelu Ibis Styles, Kurra, Zachodnia Kawiarnia & Bistro, Hotel Leśny, Monte Carlo w Hotelu Royal, Ramen Julek & Sushi Bar, EatallyTuttoitaliano Vero, Farina, Jedzenie I Picie, Hampton by Hilton, Talerz Smaku, Koku Sushi Antoniuk, Dwór Czarneckiego, Regiment, Oranżeria w Hotelu Branicki, Maho Sushi i Zamek w Tykocinie.
Aby wziąć udział w Festiwalu Restaurant Week, wystarczy odwiedzić stronę internetową akcji, wybrać liczbę osób, datę i godzinę oraz menu. Wizyta w restauracji podczas festiwalu trwa 90 minut, a ceny rozpoczynają się od 69.99 zł za 3-daniowe menu z koktajlem.
Podróż po kulinarnych trendach
W wiosennej edycji Restaurant Week eksperci przeanalizowali prawie 2500 dań, aby sprawdzić co cieszy się największą popularnością. Najbardziej zauważalnym trendem okazała się Newstalgia, czyli stworzenie klasycznych dań polskiej kuchni z lat 80. i 90. w nowoczesnym wydaniu. Przykłady tego trendu to chociażby kluski śląskie z buraczanym coulis, frytki z baby ziemniaczanej, czy też gołąbki z tofu, imbirem i kolendrą. Popularność zyskały również restauracje inspirowane włoską kuchnią, które oferują klasyki takie jak pizza neapolitańska, ręcznie wyrabiane makarony, czy też kremy pistacjowe.
Składnikiem cieszącym się największym uznaniem w propozycjach menu okazały się grzyby. Pomimo ich skojarzenia z jesienią, sprawdziły się również w wiosennych kompozycjach smakowych. Znalazły również swoje miejsce jako zamiennik mięsa w różnorodnych daniach.
Innym popularnym składnikiem okazały się kwiaty jadalne takie jak fiołki, nagietki, róże czy też lawenda. Znalazły zastosowanie zarówno w deserach i napojach, ale również i w daniach wytrawnych. Warto zaznaczyć, że Festiwal Restaurant Week stawia na korzystanie z lokalnych produktów. Pochodzenie składników można znaleźć w opisach menu.
Z oferty Festiwalu Restaurant Week można skorzystać do 24 kwietnia.
Portal BiałystokOnline objął wydarzenie patronatem medialnym.
Więcej informacji: Festiwal Restaurant Week