Aktualności

Wróć

Testy na COVID-19 w Biedronce. Sieć jako pierwsza w Polsce wprowadzi je do sprzedaży

2021-03-12 11:40:20
Największa sieć dyskontów w Polsce zdecydowała się wprowadzić na polski rynek szybkie testy wykrywające zakażenie koronawirusem. Producentem jest szwajcarska firma Prima Lab.
mat. prasowe
Od najbliższego poniedziałku (15.03) we wszystkich sklepach sieci Biedronka dostępne będą testy na COVID-19.

Szwajcarska firma

Primacovid to test serologiczny, który można wykonać w warunkach domowych. Ich producentem jest szwajcarska firma Prima Lab, a sam test jest wyrobem medycznym posiadającym certyfikat CE. Test może wykonać każdy, kto miał kontakt z osobami zakażonymi lub z osobami z objawami COVID-19, lub po prostu kto chce być świadomy tego, czy przebył już zakażenie. Jego dokładność wynosi 98,3%.

Oznacza to, że pozwala wykryć, czy badana osoba wytworzyła przeciwciała IgG i IgM przeciwko koronawirusowi wywołującemu COVID-19. Test jest wyjątkowo prosty w użyciu: do badania używa się małej próbki krwi, a czas oczekiwania na wynik to tylko ok. 10 minut - pisze w komunikacie sieć Biedronka.

Producent Primacovid zaleca, aby w przypadku pozytywnego wyniku na obecność przeciwciał IgG i/lub IgM niezwłocznie skontaktować się z lekarzem i zgłosić ten wynik. W przypadku negatywnego wyniku, jeśli występują objawy, które można przypisać do COVID-19, również należy skontaktować się z lekarzem.

Ile będzie kosztował?

W ubiegłym tygodniu, testy antygenowe na COVID-19 do oferty wprowadziła sieć dyskontów Aldi w Niemczech. Z kolei w internecie zaczął je sprzedawać tamtejszy Lidl. Teraz testy Primacovid wprowadzi Polska.

W Niemczech test ze sklepu to koszt ok. 25 euro, czyli równowartość 115 zł. W opakowaniu znajduje się jednak pięć testów. W Biedronce koszt jednego testu to 49,99 zł za sztukę, czyli o ok. połowę mniej w stosunku do cen z polskich laboratoriów.

- Misją Biedronki od początku istnienia jest umożliwianie kupującym dostępu do towarów, które są dla nich ważne i to zawsze w niskich cenach. Dotyczy ona nie tylko produktów spożywczych, ale i takich, które pozwolą na zaspokojenie ważnych potrzeb psychologicznych i zwiększenie bezpieczeństwa. Do nich należy z pewnością test Primacovid. Wprowadzamy go na rynek jako pierwsza sieć handlowa w Polsce - mówi Piotr Konopko, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.

Decyzją sieci Biedronka jeden klient może zakupić jednorazowo maksymalnie trzy sztuki testu Primacovid. Będzie on sprzedawany do wyczerpania zapasów.
Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl