Linie są praktycznie cały czas zajęte
Podczas obowiązującej - trudnej dla wszystkich - sytuacji zagrożenia zakażenia koronawirusem mnóstwo ludzi chce skontaktować się z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Telefon nie przestaje dzwonić, niektórym jest ciężko uzyskać połączenie.
Dobrą wiadomością jest jednak to, że teraz klienci mogą dzwonić na dodatkowe numery telefonów, pod którymi dyżurujący urzędnicy odpowiedzą na pytania w najważniejszych aktualnie sprawach. Linie są otwarte w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00.
– Chcemy, by nasi klienci mogli w dalszym ciągu uzyskiwać informacje w ważnych dla nich sprawach. W związku z sytuacją epidemiczną wywołaną koronawirusem, i aby zapewnić bezpieczeństwo klientów i samych pracowników, Zakład Ubezpieczeń Społecznych ograniczył obsługę w swoich placówkach. Z tego powodu zostały udostępnione dodatkowe linie telefoniczne – informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych województwa podlaskiego.
Nowe numery telefonów:
Dzwoniąc pod numertelefonu 22 290 87 01, każdy może uzyskać informacje na temat obsługi w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także na temat obsługi w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły.
22 290 87 02 to drugi uruchomiony numer telefonu. Dotyczy on kompleksowej obsługi w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców, a numer 22 290 87 03 - to obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.
Dostępna jest też infolinia oraz @
Nadal działa również ogólna infolinia Zakładu Ubezpieczeń Społecznych pod numerem telefonu 22 560 16 00. Konsultanci obsługują ją w godzinach od 7.00 do 18.00 w dni robocze.
- Warto pamiętać, że klienci Zakładu mogą przesyłać pytania także e-mailowo pod adres cot@zus.pl lub przez formularz zapytania ze swojego profilu w Platformie Usług Elektronicznych ZUS. We wszystkich placówkach Zakładu wyodrębniliśmy strefy, w których każdy może samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami. Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i obsługę spraw w sposób niezakłócony - dodaje Katarzyna Krupicka.
Na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych są też numery telefonów do doradców do spraw ulg i umorzeń w oddziałach placówki. To dodatkowe wsparcie dotyczące odroczenia płatności składek lub rozłożenia zadłużenia na raty - więcej pisaliśmy o tym tutaj:
Wsparcie dla przedsiębiorców w związku z koronawirusem.