Te marki są najlepsze w regionie. Znasz je wszystkie? [ZDJĘCIA]
We wtorek (7.05) odbyła się gala Podlaskiej Marki. Już wiadomo, które marki są najlepsze w naszym regionie.
G. Chuczun
Konkurs ruszył na początku roku
Na początku stycznia wystartowała 15. Podlaska Marka. Celem konkursu jest przede wszystkim promowanie najlepszych podlaskich usług, produktów, inwestycji oraz pomysłów. Udział w przedsięwzięciu tym jest bardzo opłacalny. Nagrodą dla zwycięzców jest 10 tys. zł, możliwość wykorzystywania logo Podlaskiej Marki oraz udział w akcjach promocyjnych. Aczkolwiek już sam udział w nim niesie wiele różnych korzyści - uczestnicy są m.in. przez kilka miesięcy wymieniani podczas różnych spotkań, konferencji itp., co sprawia, że ich oferta staje się bardziej rozpoznawalna.
W tym roku zgłoszonych zostało aż 200 kandydatur, do finału przeszło 21 marek, wskazanych przez Kapitułę (17 osób - reprezentantów Podlaskiej Rady Przedsiębiorczości, przedstawicieli świata kultury, mediów, organizacji pozarządowych, instytucji otoczenia biznesów) - po 3 w każdej z kategorii: Produkt Użytkowy, Produkt Spożywczy, Inwestycja, Wydarzenie, Odkrycie, Kultura, Społeczeństwu. Jedną Podlaską Markę wskazali również internauci podczas głosowania na stronie konkursu. Największą popularnością cieszyły się Wydarzenie, Kultura oraz Społeczeństwo, to tu było najwięcej zgłoszeń.
- Podlaska Marka obchodzi jubileusz 15-lecia. Zbiega się ona z 15. Rocznicą wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Wszyscy widzimy jak w tym czasie zmienił się nasz kraj oraz województwo. Zawdzięczamy to nie tylko funduszom unijnym lecz przede wszystkim kreatywnym, ambitnym ludziom, którzy odnieśli sukces nie tylko w Polsce, ale i na świecie. To dzięki nim nasz region nie jest kojarzony tylko z przyrodą, z której też jesteśmy dumni - mówił marszałek województwa Artur Kosicki.
Gościem specjalnym uroczystości był wicepremier Jarosław Gowin, którzy także bardzo pochlebnie wypowiadał się o naszym regionie.
- Gratuluję jubileuszu 15-lecia konkursu, ale jeszcze bardziej gratuluję tego, co zrobiliście z Podlasiem przez te ostatnie 15 lat. Podlasie samo stało się marką, marką dynamicznego rozwoju -mówił wicepremier. – Kojarzy się z doskonałymi uczelniami, z nowoczesną gospodarką, z firmami, które zdobywają rynki Europejskie czy światowe – dodał.
Na gali obecny był także inny znany polityk - Krzysztof Jurgiel. Poseł na sejm odczytał list od premiera Mateusza Morawieckiego z gratulacjami dla organizatorów oraz uczestników konkursu Podlaska Marka.
Lista nominowanych
Do finału przeszło 21 marek, które walczyły o zwycięstwo:
Produkt spożywczy: Produkty firmy PZZ S.A. Białystok – Podlaskie Zakłady Zbożowe S.A. w Białymstoku, Miody z Rejonu Zielonych Płuc Polski – Anna Brzosko, Herbatki owocowe i ziołowe – Mirosław Angielczyk Dary Natury;
Produkt użytkowy: Rowery bez ograniczeń – MAD Adam Zdanowicz, Szafka na buty – Górna Półka Kamil Zieliński, Biżuteria artystyczna Bondarowski – Eliza i Krzysztof Bondaruk;
Inwestycja: Przedszkole Samorządowe w Grabówce – gmina Supraśl, Pierwszy testowy budynek zeroenergetyczny – Unihouse Oddział Unibep S.A., Pawilon Edukacyjny w Rezerwacie Pokazowym Żubrów – Białowieski Park Narodowy;
Odkrycie: EyeFace – Imago3d Krzystof Matuk, Zonifero Workplace – SoftwareHut sp. z o.o., Smart Senior – Jakub Kozłowski, Konrad Horczak;
Wydarzenie: Halfway Festival – Opera i Filharmonia Podlaska - Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku, Wigilia Białostocka – Fundacja Rodzina Czarneckich; Podlaski Piknik Militarny Misja Wschód – Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych Czemu by nie;
Kultura: Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży, Sztuka – Edukacja Kulturalna dla Wszystkich – Fundacja Audiodeskrypcja, Ogólnopolski Festiwal Sztuk Komediowych Teatrów Amatorskich Decha – Stowarzyszenie Kreatywny Bielsk Podlaski;
Społeczeństwo: Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie Droga, 10 lat działań na rzecz integracji środowiska 1500 podlaskich i polskich kupców oraz promowania patriotyzmu konsumenckiego Grupy Chorten, Fundacja Naszpikowani.
Te marki są najlepsze
Na gali ujawniono, które marki okazały się być najlepszymi z najlepszych. Nagrody, czyli promocję marki, pamiątkowe statuetki i 10 tys. zł otrzymali:
- Produkty firmy PZZ S.A. Białystok – Podlaskie Zakłady Zbożowe S.A. w Białymstoku,
- Rowery bez ograniczeń – MAD Adam Zdanowicz,
- Przedszkole Samorządowe w Grabówce,
- EyeFace – Imago3d Krzystof Matuk,
- Podlaski Piknik Militarny Misja Wschód – Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych Czemu by nie,
- Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży,
- Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie Droga,
- Legenda głosi, że za każdym sukcesem mężczyzny stoi kobieta. Tak było i w moim przypadku, a tą kobietą była chociażby moja mama.Ale wpływ miał też ojciec - powiedział Adam Zdanowicz. - Nigdy w życiu w domu nie usłyszałem, że czegoś mi się nie chce, że coś jest niemożliwe do wykoanania. Mama jest bardzo pragmatyczną osobą, twardo stąpającą po ziemi. Moi rodzice są inżynierami z wykształcenia. Z kolei mój ojciec jest osobą, która niczego się nie boi i lubi przygody. Jestem połączeniem tych dwóch osób, zauważyłem to w mojej pracy przy rowerach, kiedy to podjąłem się wykonania roweru z lodu, czy złotego roweru. Jestem wdzięczny za tę nagrodę - dodał.
Każdy z nagrodzonych (bądź przedstawicieli nagrodzonych firm i organizacji) był bardzo wdzięczny za docenienie trudu włożonego w realizację danego pomysłu. Każdy z nich jest niewątpliwie unikatowy, w wielu przypadkach zanim w ogóle przystąpiono do działania minęło wiele lat. Jak widać - opłacało się, bowiem dziś marki te są niewątpliwie godne uwagi i będą promować dobrze nasz region.
W tym roku internauci podczas głosowania na stronie konkursu za najlepszą markę uznali Fundację Naszpikowani i oddali na nią ponad 8 tys. głosów. Zyskała ona także tytuł Podlaskiej Marki Konsumentów.
Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl