Coraz większe zainteresowanie konkursem
Podlaska Marka cieszy się rosnącą popularnością wśród firm i mieszkańców regionu. 24 kwietnia w Operze i Filharmonii Podlaskiej odbędzie się wielki finał konkursu, podczas którego poznamy zwycięzców.
- Kandydatów do nagrody zgłaszali także mieszkańcy. W tym roku była rekordowa ilość zgłoszeń – 220, więc widzimy, że Podlaska Marka cieszy się coraz większą popularnością. Wśród kandydatów znalazły się różne produkty np. kosmetyki wytwarzane z podlaskich ziół, unikalna biżuteria, produkty mleczarskie, systemy informatyczne przygotowane przez naszych programistów itp. Wiele propozycji dotyczyło wydarzeń kulturalnych i inwestycji - mówi marszałek województwa podlaskiego Jerzy Leszczyński.
Spośród nadesłanych zgłoszeń kapituła wybrała 21 nominowanych w 7 kategoriach: produkt użytkowy, produkt spożywczy, odkrycie, inwestycja, kultura, wydarzenie i społeczeństwo. Wśród nich znalazły się np. Anima (inteligentny system powiadomień), meble gabinetowe SNABB, Mlekovita, Teatr Lalki i Aktora w Łomży, Podlaskie Święto Chleba czy Tatarskie Święto Sabantuj.
Internauci także głosowali
Także internauci mogli wybrać swojego laureata. W tym roku udział w głosowaniu wzięło aż 12 tys. osób. którzy mogli też zdobyć nagrody. Musieli odpowiedzieć, na jedno z wybranych pytań:
- Podlaskie zasilane naturą - opisz co Twoim zdaniem oznacza hasło, pod którym promujemy województwo podlaskie?
- Jakie jest Twoje ulubione miejsce na Podlasiu, do którego zawsze chętnie zabierasz przyjezdnych przyjaciół?
- Czym jest dla ciebie Podlaskie – twoje pierwsze skojarzenia, wyrażenia, emocje i wspomnienia?
Spośród nich wybrano 4 laureatów, którzy udzielili najciekawszych odpowiedzi odnośnie naszego regionu: Katarzyna Biegańska otrzymała torbę podróżną i bransoletę Elwiry Horosz, Marta Hapunik zegarek i bransoletę Elwiry Horosz, Waldemar Łapiński eleganckie spinki i zestaw upominkowy, a Magdalena Płońska – słynnego robota uczącego programowania – Photona.
- Moja odpowiedź brzmiała – Podlaskie jest płaskie jak naleśnik, nudne i zacofane. I tu nastąpiło rozwinięcie tej myśli, że tak myślałam, gdy byłam młodsza. Wiadomo, młodzi ludzie myślą troszkę inaczej, mają inne spojrzenie na wartości. Ja uważałam, że Podlaskie jest zacofane przez te nasze wioski, brak rozwiniętego przemysłu. Chciałam wyjechać nad morze, w góry. Jednak jeżdżąc po Polsce, zwiedzając ją, zaczęłam zauważać walory naszego regionu. Będąc np. w Bieszczadach, chodząc po górach, jeżdżąc tam samochodem myślałam – jejku wszędzie jest pod górkę, ciężko, ludzie straszą niedźwiedziami, więc co mi się na tym Podlasiu nie podobało? - mówi Magdalena Płońska. - Tu jednak, tak jak pisałam w swojej odpowiedzi, zatrzymał się czas. Nie ma tu chaotycznego życia, pośpiechu i to jest nasza mocna strona. Nie wyobrażam sobie życia gdzie indziej.
Już wiadomo, kto dostanie Nagrodę Podlaskich Konsumentów
Decyzją internautów Nagrodę Podlaskich Konsumentów przyznano Zespołowi Pieśni i Tańca Suwalszczyzna który otrzymał 3014 głosów, nieco mniej głosów (2884) dostała Grupa produktów naturalnych – Spółdzielnia Mleczarska w Łapach, zaś trzecie miejsce przypadło Psacerom, czyli spacerom ze schroniskowymi psami (1663 głosy).
Finał konkursu odbędzie się już za kilka dni. Podczas tego wydarzenia na scenie pojawi się Zenon Martyniuk, który zaśpiewa swoje największe przeboje, np. Przez twe oczy zielone oraz Przekorny los (więcej:
Podlaska Marka Roku. Na gali wystąpi Zenon Martyniuk).