Motoryzacja

Wróć

Tańsza czy droższa instalacja LPG – jaką warto wybrać?

2015-07-21 00:00:00
Instalację gazową do auta z silnikiem 4-cylindrowym można założyć już za 1500 zł. Są jednak oferty montażu instalacji za 10 tys. zł. Okazuje się, że nie tylko najtańsze, także najdroższe instalacje mogą nie być optymalnym wyborem.
AC S.A.
Najwyższa jakość każdego elementu

Warsztaty montujące instalacje gazowe do samochodów korzystają z zestawów przygotowanych przez producentów lub komponują je samodzielnie z części tej samej lub różnych marek. W obu sytuacjach, system zasilania się sprawdzi, o ile jego elementy zostaną właściwie dobrane do wymagań i konstrukcji silnika.

Często zdarza się, że dobór komponentów podyktowany jest przede wszystkim chęcią zbicia ceny, bez dbałości o zachowanie odpowiedniej jakości. Instalacja gazowa jest tak dobra, jak dobry jest jej najsłabszy element! Sam fakt, że w skład instalacji wchodzi sterownik renomowanej marki, np. STAG nie gwarantuje jeszcze, że będzie ona bezawaryjne działała.

Jeśli do markowego sterownika podłączymy najtańsze, nie dość wydajne i precyzyjne wtryskiwacze innych producentów, silnik nie będzie pracował prawidłowo. Wybór instalacji najtańszej, nieodpowiednio skonfigurowanej często wiąże się z koniecznością częstej regulacji układu zasilania, a w skrajnych przypadkach może spowodować poważniejsze usterki.

Przemyślane decyzje w cenie

Na rynku dostępne są także instalacje, których ceny wielokrotnie przewyższają koszt montażu najtańszej instalacji i są znacznie wyższe od cen urządzeń, które równie dobrze spełniają swoją rolę. Szczególnie w przypadku silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny nie brakuje ofert montażu instalacji za 8-10 tys. zł! Są to często bardzo przemyślane, świetnie działające zestawy, niemniej ich koszt jest bardzo wysoki w porównaniu do wartości samochodu i przekracza też często spodziewane oszczędności.

Im mniejsze spalanie paliwa w samochodzie, tym dłużej będzie trwał zwrot inwestycji. Im niższe przebiegi, tym niższa opłacalność przedsięwzięcia. A przecież instalację LPG zakładamy do samochodu po to, by oszczędzać! Zwrot inwestycji nie powinien trwać zbyt długo, np. 3 lata. Przez ten czas samochód może się zużyć, ulec kolizji czy znudzić.

Nawet w przypadku silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny nie ma potrzeby inwestowania np. 8 tys. zł w alternatywny układ zasilania. Połowa tej kwoty często wystarczy z naddatkiem!

Na rynku są dostępne bardzo dobre instalacje pośredniego wtrysku paliwa gazowego zoptymalizowane pod kątem współpracy z nowoczesnymi silnikami wyposażonymi w bezpośredni wtrysk benzyny i najnowocześniejsze układy katalityczne, które doskonale spełniają swoje zadanie i są w pełni bezpieczne dla silnika. Taka inwestycja zwraca się szybko.

Nie warto przepłacać

W przypadku kilkuletnich samochodów ze zwykłym - pośrednim wtryskiem benzyny - na rynku jest bardzo wiele doskonałych instalacji w dostępnych cenach. Co więcej, można się zdecydować na bardzo dobre komponenty polskiej produkcji. Takie marki jak STAG są obecne na rynkach całego świata od lat i stanowią coraz bardziej wymagającą konkurencję dla marek włoskich czy holenderskich.

Zamiast 8 tys. zł wystarczy zainwestować 3,5-4 tys. zł, a zamiast 5 tys. zł – połowę tej kwoty. Instalacje LPG ze średniej półki cenowej jakością i funkcjonalnością doganiają produkty najdroższe, więc po co przepłacać? By zmniejszyć ryzyko kupna systemu zasilania trudnego w serwisowaniu czy też niskiej jakości, warto szukać warsztatów należących do sieci punktów, które wzajemnie honorują gwarancje. Dzięki temu, wówczas gdy dojdzie do usterki nawet poza miejscem zamieszkania, nie będzie problemu z jej usunięciem.

Więcej informacji na stronie internetowej.

[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]