Szersza obsługa interesantów w białostockich urzędach
Urzędy administracji publicznej, w tym samorządowe, przywracają bezpośrednią obsługę obywateli. Praca ma się odbywać z zachowaniem odpowiednich rygorów sanitarnych.
Mateusz Duchnowski/UMWP
Praca Urzędu Miejskiego
Według obowiązującego od 25 maja rozporządzenia Rady Ministrów uchylone zostały przepisy wstrzymujące rozpoczęcie i bieg terminów administracyjnych.
– Rozporządzenie dotyczące odmrażania urzędów odnośnie naszego miasta niczego nie zmienia. Bezpośrednia obsługa z zachowaniem zasad sanitarnych była i jest przez cały czas przez nas realizowana – mówi Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku. – Podczas pracy zachowujemy ostrożność, dlatego do budynków są wpuszczani wyłącznie interesanci umówieni telefonicznie.
Mieszkańcy nadal mogą kontaktować się z urzędem mailowo lub telefonicznie (lista telefonów do urzędu jest dostępna w miejskiej stronie internetowej www.bialystok.pl), a w przypadku spraw wymagających obecności – umawiać się na wizytę. Ponadto mieszkańcy cały czas kontaktują się z urzędnikami telefonicznie – od początku pandemii pracownicy infolinii odebrali w sumie ponad 24,5 tys. połączeń.
Obsługa klientów w UMWP
Od 25 maja wznowiona została również obsługa interesantów w siedzibach UMWP przy ul. Wyszyńskiego 1, przy ul. Poleskiej 89 i przy ul. Curie-Skłodowskiej 14 przy zachowaniu odpowiednich zasad i wymogów sanitarnych. Kontakt klientów z urzędnikami możliwy jest po wcześniejszym umówieniu telefonicznym lub lub mailowym i wyznaczeniu daty oraz godziny przyjęcia.
W każdej z siedzib UMWP tuż przy wejściu do budynku, w holu głównym, znajduje się wyznaczone miejsce do kontaktu interesanta z pracownikiem.
Bezpośrednie załatwianie spraw w urzędzie odbywać się będzie przy zachowaniu odpowiednich środków ostrożności takich jak: dezynfekcja rąk, zakrywanie ust i nosa, zachowanie bezpiecznej odległości (2 m) od innych interesantów oraz między pracownikiem urzędu, a klientem.
Paulina Górska
24@bialystokonline.pl