W poniedziałek rozpoczęła się II edycja targów pod hasłem Targi warsztatowe - czyli targi pracy inaczej. Studenci spotkali się z przedstawicielką firmy Brand Distribution Group.
Pojawiło się dużo konkretów. Zainteresowana grupa mogła dowiedzieć się m.in. co konkretnie da się robić w tej firmie i jak wygląda codzienna praca w niej. Nie zabrakło przykładów - wyświetlono krótkie wypowiedzi pracowników, w tym osób, które znalazły pracę właśnie po poprzedniej edycji targów Uniwersytetu w Białymstoku.
- Po targach organizowanych na Uniwersytecie w Białymstoku kilka osób dołączyło do nas jako asystenci. Jedna z nich już awansowała, a pozostałe dalej się rozwijają - powiedziała nam Aneta Rakowicz z Brand Distribution Group.
Marcelina Wojno z Biura Karier UwB podkreśla, że studenci i pracodawcy byli przyzwyczajeni do innej formy targów pracy, czyli ciągu stoisk. Formuła warsztatowa mile wszystkich zaskoczyła, bo pracodawcy mogą skupić się na konkretnej grupie docelowej, a studenci mają okazję do uzyskania szczegółowych informacji na temat rekrutacji.
- Myślę, że taka forma to dobry pomysł, bo jest tu miejsce do dyskusji, a nie tylko sięgnięcia po ulotki, jak to jest zwykle na takich imprezach - mówi Agata Skrodzka, studentka filologii polskiej.
Targi warsztatowe to świetna okazja do tego, by spotkać się z potencjalnym pracodawcą twarzą w twarz i zapytać o wszystko, co jest ważne dla młodej osoby wchodzącej na rynek pracy. Marcelina Wojno dodaje, że organizatorzy planują rozszerzenie tej formuły na cały rok, żeby regularnie wprowadzać pracodawców na uczelnię.
Tu znajdziesz informacje o następnych spotkaniach w ramach targów:
Targi warsztatowe - czyli targi pracy inaczej