Stanowiska urzędników wyborczych czekają. W województwie jest ich ponad setka
Do 14 marca można zgłaszać swoją kandydaturę na stanowisko urzędnika wyborczego. W Białymstoku jest dostępnych 8 miejsc.
Grzegorz Chuczun
Dyrektorzy delegatur Krajowego Biura Wyborczego w całej Polsce rozpoczęli przyjmowanie zgłoszeń od osób, chcących pełnić funkcję urzędnika wyborczego. Czas na zgłoszenie chętni mają do 14 marca.
Kandydaci papiery składają do dyrektora delegatury KBW w danej gminie. W zgłoszeniu należy podać imię i nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, adres zamieszkania (ujęty w stałym rejestrze wyborców), wykształcenie, miejsce pracy, nazwę gminy, w której kandydat ma wykonywać funkcję oraz informacje o ewentualnym doświadczeniu w organizacji wyborów oraz wykonywaniu innych zadań, w których niezbędna była znajomość przepisów Kodeksu wyborczego. Do zgłoszenia należy dołączyć kopię dyplomu potwierdzającego posiadanie wykształcenia wyższego.
Podstawowym warunkiem kandydata na urzędnika wyborczego jest konieczność zatrudnienia w administracji rządowej lub samorządowej, albo jednostkach im podległych lub przez nie nadzorowanych. Pracodawca musi potwierdzić na zgłoszeniu fakt zatrudnienia w jednym z takich miejsc.
W całym województwie przygotowano 111 miejsc dla urzędników wyborczych. Oczywiście najwięcej z nich będzie w Białymstoku. Wynagrodzenie urzędnika określone zostało na poziomie ok. 5,3 tys. brutto, liczone będzie jednak proporcjonalnie za okres wykonywanej pracy. Do ich zadań będzie należeć m.in. przygotowanie i nadzór nad przebiegiem wyborów w obwodowych komisjach wyborczych, organizowanie szkoleń dla członków tych komisji, a także dostarczenie kart do głosowania.
Mateusz Nowowiejski
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl