Stadion wciąż bez sponsora tytularnego, ale z gastronomią
Od września niemalże w miejscu stoi przetarg na wybór sponsora tytularnego stadionu miejskiego w Białymstoku. Udało się natomiast wskazać firmę, która będzie prowadzić gastronomię w obiekcie.
Michał Kardasz
Bez sponsora tytularnego
W ubiegłym roku rozpoczęły się poszukiwania sponsora tytularnego białostockiego stadionu. Miejskiej spółce zapewniłby on zastrzyk gotówki, a firma miałaby miejsce na reklamę i promocję poprzez nazwę obiektu, jak jest to chociażby w przypadku gdańskiej PGE Arena.
We wrześniu do negocjacji przetargowych zgłosiły się 2 firmy: Adampol z Zaścianek, która specjalizuje się w spedycji samochodów oraz Electrum z Białegostoku zajmująca się projektami dotyczącymi odnawialnych źródeł energii. Od blisko 5 miesięcy negocjacje się nie zakończyły.
- W chwili obecnej trwają negocjacje, które mają określić szczegółowe warunki korzystania przez sponsora tytularnego z prawa do nazwy obiektu oraz innych związanych z tym praw i zasad współpracy - mówi Anna Waszkiewicz ze spółki Stadion Miejski.
Jak nas poinformowała, spółce zależy, aby zakres umowy był jak najbardziej zbliżonym do potrzeb oferenta.
- Po zakończeniu negocjacji, określimy szczegółowo przedmiot oferowanych praw oraz zaprosimy podmioty do złożenia ofert - tłumaczy Waszkiewicz.
Przed zawarciem umowy spółka nie chce spekulować co do końcowych rozstrzygnięć przetargu. Jej przedstawiciele nie informują również, kiedy negocjacje się zakończą.
Ale z gastronomią
W tym tygodniu wybrano natomiast podmiot, który zapewni obsługę gastronomiczną stadionu. Do przetargu zgłosiły się 2 firmy - Office Bistro Group z Warszawy oraz Gastro Strefa z Białegostoku. Lokalna spółka zaoferowała, że przekaże stadionowi wyższy procent zysku wypracowanego na obiekcie (stawkę wywoławczą ustalono na 2%). Ponadto będzie płacić miesięcznie 12 zł netto za każdy metr kwadratowy powierzchni wynajmu oraz regulować rachunki za energię elektryczną i cieplną czy zużytą wodę.
Gastro Strefa zapewni obsługę podczas wszystkich imprez masowych, korporacyjnych, VIP oraz wydarzeń specjalnych. Ma również karmić najemców lóż skybox oraz sprzedawać napoje w czasie meczy. Generalnie zajmie cały obiekt na wyłączność.
Powierzchnie gastronomiczne na stadionie zajmują ponad 1000 m2. Największa część to 400-metrowa strefa VIP. Oprócz tego wydzielone są przestrzenie otwarte na poziomach +1 i +2 (145 m2 i 235 m2), restauracje z zapleczem skybox (88 m2), strefa super VIP (60 m2) oraz pomieszczenia w części biurowo-administracyjnej (108 m2). Białostocka Gastro Strefa będzie musiała je jeszcze urządzić. Zajmie je do końca 2017 r.
W minionym roku stadion przy Słonecznej odwiedziło ponad 354 tys. osób. Szacuje się, że w bieżącym roku będzie to 380 tys.
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl