Środowisko rowerowe domaga się lepszego przejazdu przez wiadukt
Przedstawiciele Rowerowego Białegostoku apelują do prezydenta Truskolaskiego, żeby stworzył ścieżkę rowerową na wiadukcie Dąbrowskiego.
Masa Krytyczna
Apel przybity do drzwi
W zeszły piątek (31.05) w Białymstoku odbyła się kolejna masa krytyczna - spontaniczny przejazd białostockich rowerzystów i rowerzystek. Tym razem miała szczególną trasę - przejechała przez wiadukt na ul. Dąbrowskiego, co do którego Rowerowy Białystok ma ważne postulaty.
- Jednym z największych wyzwań i komunikacyjnych wąskich gardeł w Białymstoku jest stanowiący ważny ciąg komunikacyjny - Wiadukt Dąbrowskiego oraz brak możliwości bezpiecznego i legalnego przejazdu jego północną stroną bez konieczności jazdy jezdnią między rozpędzonymi autami – tłumaczą przedstawiciele RB.
Postulaty środowiska rowerowego w odniesieniu do tego elementu infrastruktury znalazły także swój wyraz w formie krótkiego apelu symbolicznie zamieszczonego podczas przejazdu na drzwiach Zarządu Dróg Miejskich przy ul. Składowej 11 oraz w dniu dzisiejszym drogą oficjalną w Urzędzie Miasta:
My, białostoczanie i białostoczanki na rowerach, apelujemy do Zarządu Dróg Miejskich o umożliwienie nam bezpiecznego i legalnego pokonania wiaduktu Dąbrowskiego rowerem w kierunku alei Solidarności i ul. Antoniukowskiej. Wierzymy, że w związku z odciążeniem wiaduktu przez nową ul. Sopoćki oraz ukończoną już Trasę Niepodległości, obiecana kilka lat temu koncepcja wytyczenia trasy rowerowej na wiadukcie Dąbrowskiego w relacji ul. Antoniukowska - Centrum, zostanie zrealizowana. Deklarujemy wsparcie i jesteśmy do dyspozycji przy wypracowaniu konkretnego rozwiązania.
Uzupełnić luki
Rowerowy Białystok jakiś czas temu przygotował raporty na temat infrastruktury rowerowej, w których wykazał, że nie jest ona całkowicie spójna. Nowo budowane ścieżki często nie łączą się ze sobą, a w kluczowych miejscach zazwyczaj ich brakuje.
- Dla większości białostoczan i białostoczanek rower to nie pojazd rekreacyjny, a przede wszystkim środek codziennego transportu: dojazdów do szkoły, pracy i na zakupy. Jednym z kierunków działań wskazanych w Strategii Rozwoju Miasta Białegostoku na lata 2011-2020 plus jest zaś wprowadzanie rozwiązań wspierających atrakcyjność i bezpieczeństwo ruchu pieszego oraz rowerowego – argumentują.
Zwracają się także do prezydenta Tadeusza Truskolaskiego z prośbą o podjęcie działań na rzecz uczynienia wiaduktu Dąbrowskiego przejezdnym dla rowerów po obu stronach.
Mateusz Nowowiejski
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl