Spotkanie młodego i dojrzałego biznesu
W Białymstoku trwa III Wschodni Kongres Gospodarczy. Po raz pierwszy w ramach tego wydarzenia prezentują się start-upy. 10 wybranych firm wystawiło swoje stanowiska w gmachu Opery i Filharmonii Podlaskiej.
Dorota Mariańska
Start-upy pokazały, co potrafią
Z blisko 60 start-upów zgłoszonych do konkursu wybrano 10 najlepszych. Ich autorzy wystawili swoje stoiska i opowiedzieli o pomysłach w trakcie pięciominutowych prezentacji podczas III Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.
Do konkursu TOP Start-up Polski Wschodniej 2016 zgłosiły się młode firmy reprezentujące takie branże jak: B2B e-commerce, budownictwo, chemia, druk 3D, elektronika, e-zdrowie, gastronomia, gry społecznościowe, handel, internet marketing, IT, motoryzacja, rekreacja, sektor usług, sport, szkolenia i coaching.
- Prezentacje pomysłów laureatów konkursu TOP Start-up Polski Wschodniej 2016 mogą przełożyć się na tzw. dobry start, ich realizację i dalszy rozwój. Obecność na Wschodnim Kongresie Gospodarczym w Białymstoku daje szanse pozyskania kapitału, wsparcia organizacyjnego i eksperckiego, zogniskowania na sobie uwagi mediów, budowy networkingowych kontaktów oraz długotrwałych relacji młodych przedsiębiorców z przedstawicielami dojrzałego biznesu – mówi Wojciech Kuśpik, inicjator i organizator Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku, prezes Grupy PTWP.
Polska Wschodnia i młode biznesy
Wśród 10 TOP Start-up Polski Wschodniej 2016 znalazły się: rowery customowe, robot pomagający najmłodszym w uczeniu się programowania, aplikacja łącząca funkcje planowania zadań i dzielenia kosztów, nowy typ elastycznej opaski zaciskowej, usługa inspekcji infrastruktury przemysłowej przy pomocy dronów, mobilny system łączący odbiorców i wytwórców odpadów, system sterowania maszyn i urządzeń przemysłowych oraz ich odnawiania i modernizacji, wykorzystanie algorytmów sztucznej inteligencji do poprawy sposobu leczenia oraz konstrukcje techniczne mające zastosowanie w elektronice i elektrotechnice, jak też konwektor powietrza.
- Proponujemy mobilną aplikację łączącą wytwórców i odbiorców odpadów w celu pozyskania tak naprawdę nie odpadu, a towaru: aluminium czy szkła. Wiemy, że brakuje takiego narzędzia do szybkiej wymiany informacji i lokalizowania danego odpadu. Odbyliśmy już kilka bardzo interesujących rozmów - mówi Michał Marczak, jeden z twórców projektu sprzedajodpady.pl.
Swoje stanowisko podczas kongresu ma także firma Inspectios. Jej celem jest wprowadzenie na polski rynek usługi inspekcji infrastruktury przemysłowej przy pomocy dronów, do których podłączone są kamery i/lub urządzenia pomiarowe (np. kamera na podczerwień).
- Jest to dla nas niesamowita okazja do promocji. Jesteśmy młodą firmą, zaczęliśmy właściwie 3 miesiące temu i działamy w bardzo innowacyjnej branży dronowej. Świadczymy usługi typowo dla przemysłu z wykorzystaniem dronów, np. do kontroli dużych zbiorników chemicznych czy sprawdzania miejsc trudno dostępnych – mówi Olga Borowska, dyrektor zarządzający w Inspectios.
Młodzi przedsiębiorcy będą czekali na wszystkich zainteresowanych również w piątek.
Dorota Mariańska
dorota.marianska@bialystokonline.pl