W dniach 12-24 listopada zostanie przeprowadzone badanie kontrolne Narodowego Spisu Ludności i Mieszkań. Jego celem jest ocena jakości danych pozyskanych w przeprowadzonym w tym roku spisie.
Badanie realizowane będzie wyłącznie za pomocą wywiadów telefonicznych, na losowo wybranej próbie 100 tys. mieszkań, które zostały spisane w Narodowym Spisie Powszechnym 2021. Metody dostępne w spisie zasadniczym tj. wywiady w terenie, samospis przez Internet, spis na infolinii nie będą dostępne w badaniu kontrolnym. Ankieterzy statystyczni kontaktować się będą z wylosowanymi do badania respondentami wyłącznie z numeru 22 828 88 88.
Ankieterzy podczas wywiadu nie będą pytać o stan majątkowy respondentów, posiadane kosztowności i papiery wartościowe, dokumenty bankowe, numer konta, sprawy skarbowe, planowane inwestycje finansowe itp. Respondenci będą mogli sprawdzić tożsamość ankietera na
stronie spisu lub dzwoniąc na płatną infolinię 22 279 99 99.
- Głównym zadaniem statystyki publicznej jest dostarczanie wiarygodnych, rzetelnych, niezależnych oraz wysokiej jakości informacji statystycznych. Osiągnięcie tego celu jest możliwe, dzięki realizacji zasad zawartych w Europejskim Kodeksie Praktyk Statystycznych, który obowiązuje w ramach Europejskiego Systemu Statystycznego (ESS) - informuje GUS.
Pozyskane w badaniu kontrolnym dane podlegają prawnej ochronie i objęte są tajemnicą statystyczną.
Badanie kontrolne zajmie około 10 minut. Udział w nim jest obowiązkowy.
Przypominamy, 30 września zakończył się Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021. Pierwsze wstępne wyniki zostaną opublikowane już w styczniu 2022 r.