Nauka

Wróć

SPiNamy Białystok – będą pokazy, wykłady i warsztaty

2022-11-09 14:24:37
SPiNamy Białystok – Centrum Popularyzacji Nauki Uniwersytetu w Białymstoku i Epicentrum Nauki w Białymstoku wspólnie organizują wydarzenie popularyzujące naukę dla osób w różnym wieku.
UwB
W czwartek, 10 listopada, o godz. 10.00 instytucje i centra popularyzujące naukę, zrzeszone w ramach Stowarzyszenia Społeczeństwo i Nauka SPiN, zapraszają na akcję SpiNamy Białystok. W ramach inicjatywy przygotowane zostaną liczne pokazy, wykłady oraz warsztaty. SPiN Day - wydarzenie to zostało zainicjowane właśnie przez Stowarzyszenie Społeczeństwo i Nauka SPiN i od kilku lat jest polską odpowiedzią na Międzynarodowy Dzień Muzeów i Centrów Nauki.

- Warto dodać, że CPN UwB oraz EpiCentrum w tym roku przystąpiły do Stowarzyszenia SPiN i znalazły się w tak doborowym towarzystwie, jak Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu, Hevelianum w Gdańsku, Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie czy Hydropolis we Wrocławiu - przypomina Dorota Sawicka z CPN UwB. - Do poznawania nauki, do odkrywania tajemnic dezinformacji zaprosiliśmy i uczniów szkół, i seniorów. Chcemy pokazać, jak tworzy się nauka, jak nie dać się manipulacjom, ale też np. jak zostać liderem.

10 listopada o godz. 10.00 uczniowie III LO i I Społecznego LO fabryczna 10 poznają Pięć eksperymentów z psychologii społecznej, które każdy powinien znać. Dowiedzą się też Czym jest dezinformacja i wojna informacyjna?.

Z kolei seniorzy wezmą udział w spotkaniu na kampusie UwB. Po spacerze do EpiCentrum nauki zobaczą pokaz na żywo pt. Fakty i mity o elektryczności. Będzie trochę o samochodach elektrycznych, fotowoltaice czy falach elektromagnetycznych. Później przygotowano im wykład pt. Jak nie dać sobą manipulować? Psychologia społeczna w praktyce”. Na koniec seniorzy obejrzą seans w Planetarium UwB pt. Na skrzydłach marzeń.

W wydarzeniu udział wezmą też uczniowie klasy VI SP nr 42 w Białymstoku. Uczniowie wezmą udział w lekcji z pokazem i wyjaśnieniem preparowania doświadczeń naukowych, ukazująca w jaki sposób nieświadomy odbiorca może zostać wprowadzany w błąd np. oglądając doświadczenia w mediach społecznościowych.
Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl