Specjaliści ds. social mediów poszukiwani
Coraz częściej firmy poszukują osób na stanowisko specjalisty ds. mediów społecznościowych lub mu pokrewne. Wymagania? Kreatywność, predyspozycje marketingowe i doświadczenie w prowadzeniu profili.
pixabay.com
10 lat temu ta profesja nie istniała. Dziś, od Warszawy, przez Poznań, Kraków, Gdańsk, aż po Białystok – w niemal każdym sektorze i branży pracodawcy poszukują osób, które zajmują się social mediami. To nie tylko polski fenomen - specjaliści od mediów społecznościowych potrzebni są na całym świecie. W Białymstoku w ostatnim czasie szukają ich m.in. Promotech i Palisander.
Facebook, Google+, Twitter – przed kilkoma jeszcze laty niewielu zdawało się sądzić, że te witryny osiągną na tyle znaczący status dla prowadzenia biznesu, by pracodawcy zabiegali o specjalistów ds. promocji i reklamy w Internecie. Dziś bez sięgania do kanałów komunikacyjnych, jakimi są portale społecznościowe, funkcjonowanie wielu firm na rynku jest utrudnione, by nie rzec - niemożliwe.
Kreatywność, lekkie pióro, umiejętności redaktorskie, predyspozycje do formułowania ciekawych treści – to, oprócz znajomości języka obcego i doświadczenia w prowadzeniu profili, wskazane przez ogłoszeniodawców wymagania, by aplikować na stanowisko związane z pracą specjalisty ds. mediów społecznościowych.
Na stronie internetowej firmy Promotech (w zakładce Kariera) pojawiła się oferta pracy dla specjalisty ds. social media i content marketingu, który dodatkowo musi posiadać wykształcenie wyższe, ze wskazaniem na dziennikarstwo, marketing i PR.
Z kolei firma Palisander, poszukując specjalisty ds. marketingu, promocji i public relations, stawia dodatkowo na umiejętności graficzne niezbędne do cyfrowej obróbki zdjęć. Zainteresowane osoby mogą kontaktować się pod numerem telefonu 85 676 81 59.
Marta Drozdowska-Bednarz
marta.d@bialystokonline.pl