Znane są już oferty 5 firm i konsorcjów z Polski i Europy, które startowały w kwietniu ubiegłego roku do przetargu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na budowę drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna w ciągu planowanej drogi ekspresowej S61.
Zadanie obejmuje zaprojektowanie i budowę drugiej (lewej) nitki o długości 6,58 km z nawierzchnią z betonu cementowego wraz z obiektami inżynierskimi i poszerzeniem fragmentu istniejącej jezdni.
Okazało się, że najtaniej - za nieco ponad 75 mln zł - podjęłaby się tego przedsięwzięcia firma POLAQUA Sp. z o.o. - ta sama, która wykonała w latach 2014-2015 obwodnicę Szczuczyna, przejmując ją po hiszpańskim konsorcjum FCC (któremu GDDKiA wcześniej wypowiedziała umowę). Najdrożej zaś - blisko 99,5 mln zł - zadeklarowało wykonanie inwestycji Konsorcjum - PORR Polska Infrastructure SA, Porr Bau GmbH Austria oraz UNIBEP SA.
Pozostali uczestnicy postępowania to firmy: Strabag Sp. z o.o., Konsorcjum: TRAKCJA PRKiI SA, Comsa SA Hiszpania, AKCINĖ BENDROVĖ KAUNO TILTAI Litwa i Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o.o. Białystok, a także firma BUDIMEX SA.
Wszystkie firmy startujące w przetargu zaoferowały najkrótszy czas wykonania zadania – 28 miesięcy od daty zawarcia umowy, a ta zostanie podpisana w II kwartale br.
Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica. W lutym GDDKiA ogłosiła także przetarg na 2 odcinki S61 - chodzi o ponad 16-kilometrowy fragment od węzła Kolno do Stawisk oraz 18-kilometrowy - od Stawisk do Szczuczyna. Więcej pisaliśmy o tym tutaj:
Przetarg na odcinki S61 na nowych zasadach.