Aktualności

Wróć

Ruszyło 300.000 godzin szkoleń

2006-09-04 00:00:00
W województwie podlaskim rozpoczęła się rekrutacja na szkolenia w ramach projektu Turystyka - wspólna sprawa.
Szkolenia dofinansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
W naszym województwie powstało kilka grup partnerskich, które zrealizują pomysły na nowoczesne produkty turystyczne w formule sieciowej, polegające na ścisłej współpracy partnerów w regionie. W skład grup wchodzą przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, organizacji i stowarzyszeń turystycznych oraz przedsiębiorcy. Grupy partnerskie są potrzebne, pokazuje to zachowanie wszystkich osób, ich duże zainteresowanie, duża frekwencja na spotkaniach - mówi Grzegorz Chocian, ekspert turystyczny z firmy Ekoton - i dodaje: Grupy partnerskie pozwalają lepiej wymieniać informacje o produkcie turystycznym, lepiej ugościć turystę i lepiej na nim zarobić.

Podczas zajęć uczestnicy dowiedzą się m.in. jak tworzyć, kształtować i udoskonalać lokalne produkty turystyczne w formule sieciowej. Ponadto, wzbogacą się m.in. o wiedzę z zakresu efektywnego zarządzania i marketingu turystycznego oraz zapewnienia usług turystycznych na najwyższym poziomie. W szkoleniach Współpracy sieciowej będą mogły uczestniczyć osoby zaangażowane w pracę grup partnerskich. Chętni spoza tych grup również mogą wziąć udział w szkoleniach pod warunkiem, że przystąpią do jednej z grup artnerskich. Współpraca sieciowa obejmuje pakiet 6 szkoleń i 22 godzin doradztwa.
Wszystkie szkolenia są dofinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego. Dla jednostek samorządu terytorialnego oraz organizacji szkolenia są nieodpłatne. Małe i średnie przedsiębiorstwa pokryją tylko 20% kosztów szkoleń, natomiast duże - 40%.Za udział we Współpracy sieciowej przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw zapłacą 365zł, zaś dużych - 730zł.

W ramach Zarządzania turystyką będą prowadzone szkolenia dla kadry zarządzającej oraz szkolenia zawodowe dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji turystycznych. Uczestnicy dowiedzą się m.in. jak podnosić poziom konkurencyjności przedsiębiorstw turystycznych. Z Zarządzania turystyką zostanie przeszkolonych 4000 osób. Dla JST oraz organizacji szkolenia są nieodpłatne. Małe i średnie przedsiębiorstwa pokryją tylko 20% kosztów szkoleń, natomiast duże - 40%.Pakiet 2 szkoleń dla menadżera (szkolenie dwudniowe i szkolenie trzydniowe) w przypadku osób z MSP będzie kosztować 275 zł, w przypadku dużych firm - 550 zł. Cena za szkolenie trzydniowe dla pracownika MSP wyniesie 170 zł, zaś dla dużego przedsiębiorstwa - 340 zł. Szkolenie czterodniowe dla pracownika MSP będzie kosztować 230 zł, dużej firmy - 460 zł. Noclegi i wyżywienie oraz materiały dla uczestników szkoleń są wliczone w cenę.

Szkolenia językowe przeznaczone są dla kadry zarządzającej i pracowników firm turystycznych. Pierwszeństwo udziału będą mieli przedstawiciele przedsiębiorstw uczestniczących w szkoleniach w ramach Współpracy sieciowej. Uczestnicy będą mogli uczyć się języków: angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego na siedmiu poziomach zaawansowania: początkującym, elementarnym, średniozaawansowanym niższym, średniozaawansowanym, średniozaawansowanym wyższym, przedzaawansowanym oraz zaawansowanym. Szkolenia językowe będą obejmować tematy z wielu różnych dziedzin. Na naukę każdego języka zostały przewidziane 94 godziny lekcyjne. Cena za kurs dla osób z MSP wynosi 221 zł, dla dużych firm - 442 zł.

Udział w szkoleniach można zgłosić poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie projektu www.tws.org.pl i przesłanie go do biura regionalnego w danym województwie pocztą elektroniczną lub tradycyjną.
Dodatkowych informacji udziela pan Grzegorz Chocian - tel. 085 744 56 61