- Podczas wakacyjnych wieczorów zaprezentujemy filmy, które dostarczą Wam na pewno wielu emocji i wzruszeń, pozwolą odkryć nowe obszary, a czasami zwyczajnie rozbawią - zapowiadają organizatorzy z Białostockiego Ośrodka Kultury.
Pierwszy filmowy pokaz w plenerze to Amerykański Film Reklamowy 2019 - Sztuka i technika. Będzie to zestaw filmów reklamowych wyróżnionych przez prestiżowe Stowarzyszenie Niezależnych Producentów Reklamowych (AICP) i włączonych do kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku (MoMA) to szansa zobaczenia współczesnej Ameryki w nietypowy sposób.
Oto życie codzienne Amerykanów, z perspektywy produktów i usług, których używają. Oto ich troski i obawy, łącznie z nawiązaniami do ruchu Me Too (film animowany Survivors Story) i do niestabilnej sytuacji politycznej w różnych częściach świata (kampania New York Timesa). Oto wezwania do wspólnego działania na rzecz młodzieży (film Witamy w Global Girls Alliance, zrealizowany dla Fundacji Obamy przez Moxie Pictures), w którym wystąpiła Michelle Obama, żona byłego prezydenta USA, która angażuje się w działania prospołeczne.
Zobaczyć można będzie nowe prace takich reżyserów jak: Spike Jonze, David Shane, Martin de Thurah, Errol Morris, Steve Miller, Randy Krallman, a także film Seven Worlds nakręcony dla marki Hennessy przez supergwiazdę - Ridleya Scotta. Jak zwykle mamy tu do czynienia z perfekcyjną pracą z obrazem i dźwiękiem oraz zaawansowanymi efektami specjalnymi.
Widzowie poznają nowe kreacje marek: Skittles, Snickers, Nike, Macy's, AT&T, Travel Oregon, Squarespace, PRADA, Nike - przeznaczone na rynek amerykański. Przypomną sobie kontrowersyjną reklamę Libresse Viva La Vulva w reżyserii Kim Gehrig oraz Endless Stories - film zbudowany z samych zdjęć fotograficznych z kolekcji Getty Images.
Jury AICP nagrodziło też teledyski: Childish Gambino, Vince Staples, LCD Soundsystem oraz prace studentów Akademii Filmowej Badenii-Wirtembergii i Art Center College of Design.
Pokaz odbędzie się w piątek (3.07), początek o godz. 22.00. Wstęp jest wolny.
Portal BiałystokOnine jest patronem medialnym pokazu.
Zobacz też:
Kino plenerowe: Amerykański Film Reklamowy