9 lokalizacji do realizacji
W 2020 r. Ministerstwo Infrastruktury uruchomiło kolejowy program przystankowy na lata 2020-2025.
- Na linii kolejowej nr 37 Białystok-Zubki Białostockie znalazło się 9 takich lokalizacji do realizacji: jako budowa przystanku lub ich modernizacja. My jako Polska 2050 Szymona Hołowni zwracamy się do PKP i PLK o przyspieszenie budowy - informuje Katarzyna Todorczuk, która niespełna
miesiąc temu dołączyła do Polski 2050 jako tzw. partnerka na rzecz Samorządu Otwartego.
Dotyczy to przystanków: Białystok Antoniuk, Białystok Pieczurki, Zaścianki, Sobolewo, Kuriany, Zajezierce, Żednia, Sokole Białostockie i Waliły.
- Te lokalizacje o które wnioskujemy zgłosili sami mieszkańcy w konsultacjach społecznych ogłoszonych przez ministerstwo. Budowa przystanków poprawi atrakcyjność realizowanych już połączeń, ale także dostępność dla mieszkańców miasta Białystok, a także okolicznych mieszkańców powiatu białostockiego, szczególnie gmin: Supraśl, Zabłudów i Gródek - tłumaczy Todorczuk.
Przejazd w Zaściankach
Podlaskim działaczom Polski 2050 zależy również na zabezpieczeniu przejazdu kolejowego w Zaściankach.
- Zwracamy się także z drugą prośbą do PKP o zabezpieczenie przejazdu, postawienie tutaj automatycznej sygnalizacji samoczynnej wraz z rogatkami - podkreśla Katarzyna Todorczuk. - Jest to bardzo ruchliwy teren, zbiega się tutaj droga krajowa nr 65 z obwodnicą miasta tzw. Trasą Generalską. Podniesie to bezpieczeństwo i usprawni komunikację drogową i kolejową. Liczymy na to, ze zarząd PKP przychyli się do naszej prośby i wkrótce ją zrealizuje - dodaje.
Natomiast Łukasz Nazarko zapewnia, że jako Polska 2050 Podlaskie będą dalej postulować o rozwój infrastruktury kolejowej w naszym regionie.
- Jest tutaj wiele elementów do poprawy, zarówno jeżeli chodzi o infrastrukturę, jak i gęstość siatki połączeń. Podlaskie posiada najmniejszą sieć torów kolejowych w Polsce i jak żaden inny region doświadczony jest wykluczeniem komunikacyjnym. Polska 2050 miesiąc temu przedstawiła strategię rozwoju i dojścia do neutralności klimatycznej naszego kraju, gdzie bardzo mocnym punktem jest rozwój kolei w Polsce - podsumowuje Łukasz Nazarko.