Ubiegła edycja Restaurant Week przyciągnęła rekordowe 93 tys. gości w całym kraju. Towarzyszyła jej szeroka kampania społeczna #SzanujJedzenie o wielomilionowym zasięgu. Druga odsłona kampanii dedykowanej promocji zero-waste rozpoczyna się wraz z kolejną edycją Restaurant Week. Dzięki wcześniejszemu wyborowi menu uczestniczący w festiwalu goście wspierają niemarnowanie żywności w restauracjach. Lokale te, znając bowiem wcześniej liczbę gości i ich menu, kupują dokładnie tyle składników, ile potrzeba.
Miłość przez szacunek do jedzenia
Kontynuacją popularnej kampanii społecznej #SzanujJedzenie zorganizowanej w pierwszej połowie roku jest akcja Restaurant Weeka #KochajJedzenie.
- Zachęcamy do dojrzałej miłości do jedzenia, a więc opartej nie tylko na przyjemności, ale też na szacunku i codziennej dbałości o wpływ naszych zwyczajów żywieniowych na środowisko. Nieracjonalne gospodarowanie jedzeniem odpowiada bowiem za nawet 1/3 problemów klimatycznych świata - podkreśla Maciek Żakowski, współorganizator.
Jakie lokale wezmą udział w białostockiej odsłonie akcji? Oto ich lista: Cristal, Esperanto, Forma, Kawelin, Lipcowy Ogród, Mandarino, Mazel Tov, Neobistro Kwestia Czasu, Oranżeria, Paleta Smaków, Regiment, Savoy w Hotelu Aristo, Świętojańska 21, Tokaj, Trattoria Czarna Owca i Zamek w Tykocinie.
Kucharze przygotują popisowe menu festiwalowe złożone z przystawki, dania głównego i deseru. Festiwalowa cena to 49 zł. Żeby wziąć udział w akcji, trzeba zarezerwować miejsce online. Przy rezerwacji ośmioosobowego stolika płaci się za siedmiu gości. Rezerwacje stolików dostępne są na stronie www.restaurantweek.pl. Ze względu na ogromną popularność z rezerwacją stolika nie warto czekać na ostatnią chwilę.
Kolacje i podróże do wygrania
Zgodnie z festiwalową tradycją festiwalowi towarzyszą liczne konkursy z nagrodami. W głównym konkursie fotograficznym wygrać można rejs LOT-em do Włoch, nocleg w Casa Maria Luigia Massimo Bottury oraz kolację w Osteria Francescana (wielokrotnie nagradzanej jako najlepsza restauracja świata). W konkursie recenzenckim natomiast do wygrania jest bezpośredni rejs LOT-em do Indii i kolacja w New Delhi. Konkursowe instrukcje będą oczekiwać na festiwalowych stolikach.
Pięć lat na fali
Jesienna edycja Restaurant Week to także czas podsumowań. W okresie pięciu lat od pierwszej lokalnej warszawskiej edycji Festiwal urósł do miana największego i najpopularniejszego wydarzenia kulinarnego w kraju (a także jednego z dwóch największych festiwali restauracyjnych na świecie). Festiwale Restaurant Week Polska zgromadziły w tym czasie przy stołach ponad 700 tysi. gości, którym zaserwowano około 2 mln dań. Liczba Polaków niejadających w restauracjach spadła w tym czasie o ponad 20%.
Portal BiałystokOnline jest patronem medialnym akcji.
Szczegóły:
Jubileuszowy Restaurant Week - Miłość do jedzenia