Google Ads – na czym polega?
Google Ads, niegdyś
Google AdWords, to największa na świecie platforma służąca do tworzenia reklam internetowych nazywanych Pay Per Click, czyli zapłać za kliknięcie. Jest to forma rozliczenia materiałów sponsorowanych, w której reklamodawca płaci jedynie za kliknięcie w daną reklamę, a nie jej samo wyświetlenie w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że firma ponosi koszty dopiero w momencie, gdy na jej stronę wejdzie potencjalny klient.
Reklama celowana – największy zysk dla biznesu
Reklamy tworzone przez Google Ads mają charakter celowany, co oznacza, że wyświetlają się one tylko tym użytkownikom, którzy są realnie zainteresowani konkretnym obszarem działalności. Google identyfikuje potencjalnych konsumentów na podstawie wpisywanych przez nich słów kluczowych. Dzięki temu osobie, która szuka klawiatury do komputera nie będą się wyświetlały reklamy smartfonów czy lampek nocnych.
Google Ads (czy Google AdWords) to narzędzie genialne w swojej prostocie. Reklamy te są niezwykle skuteczne i jednocześnie tańsze niż tradycyjne formy sponsorowania. Ponadto kampanie Google Ads można prowadzić z każdego miejsca na świecie – potrzebny jest jedynie dostęp do Internetu.
Reklamy Google Ads – jak dotrzeć do użytkownika?
Reklamy Google Ads pozwalają dotrzeć do internautów wieloma różnymi ścieżkami. W zależności od indywidualnych potrzeb firmy, reklamy można umieszczać:
- w płatnych wynikach wyszukiwania,
- na YouTube,
- w aplikacjach Google Play
- na stronach Google Zakupy,
- w artykułach sponsorowanych,
- w newsletterze na poczcie elektronicznej Gmail.
Największą zaletą reklam AdWords jest ich natychmiastowość. Efekty kampanii Google Ads można sprawdzić bardzo szybko, wykorzystując narzędzia analityczne Google. Pozwalają one śledzić zachowanie każdego użytkownika, który zdecydował się wejść na daną stronę internetową lub kupić konkretny produkt, dzięki reklamie, którą zobaczył w sieci. Tego typu informacje dają wskazówki do ulepszania kolejnych strategii marketingowych i dotarcia do większej ilości klientów.
Kampania AdWords – jakie kroki należy podjąć?
Na samym początku korzystania z Google Ads niezbędne jest założenia konta na tej platformie. Następnie konieczne jest przeprowadzenie konfiguracji, która polega na określeniu między innymi nazwy, celu, typu i budżetu planowanej kampanii. Kolejny krok to stworzenie konkretnych grup reklam – ma to pozwolić na tworzenie różnych materiałów sponsorowanych dla poszczególnych, odpowiednio dobranych słów kluczowych. Gdy wszystko jest już gotowe można stworzyć pierwszą reklamę w Google Ads. Należy wybrać jej rodzaj, nazwę i treść. Na samym końcu ustala się stawki na podstawie dysponowanego budżetu.