Kryminalne

Wróć

Przez nieuwagę zablokowała konto. Dzięki temu nie straciła pieniędzy

2021-03-04 13:48:31
To się nazywa mieć szczęście w nieszczęściu. 55-letnia Podlasianka o mały włos nie straciła swoich oszczędności. Oszust próbował wyłudzić od niej pieniądze podając się za pracownika banku, ale przez błędne zalogowanie, kobieta zablokowała swoje konto, dzięki czemu uniknęła kradzieży. Niestety inna mieszkanka Sokółki nie miała tyle szczęścia.
Podlaska Policja
Do sokólskiej komendy zgłosiła się kobieta, której z konta bankowego próbowano ukraść pieniądze. W jaki sposób doszło do próby wyłudzenia? 55-latka odebrała telefon od osoby podającej się za pracownika banku. W trakcie rozmowy mężczyzna poinformował kobietę, że doszło do włamania na jej konto bankowe i polecił jej zainstalowanie w telefonie aplikacji, która miała pomóc zabezpieczyć zgromadzone na koncie środki.

Już po zakończonej instalacji, zgodnie z instrukcjami fałszywego pracownika bankowego, kobieta ponownie zalogowała się do panelu bankowości elektronicznej. Po chwili, otrzymała wiadomość SMS o dodaniu do zaufanych urządzeń mobilnych kolejnego urządzenia i przez to, że 55-latka zalogowała się przez nieuwagę do bankowości elektronicznej z innego urządzenia, zablokowała swoje konto. Dzięki tej pomyłce uniknęła kradzieży.

Niestety podobnego szczęścia nie miała inna kobieta, do której oszust zadzwonił tego samego dnia co do 55-latki. Tym razem, 45-letnia mieszkanka Sokółki też usłyszała w słuchawce mężczyznę, a metoda działania przestępcy była taka sama. Osoba podająca się za pracownika banku poleciła kobiecie jak najszybsze zainstalowanie w telefonie określonej aplikacji. Niestety, 45-latka wykonała wszystkie instrukcje oszusta, który szybko zwiększył dzienny limit wypłaty środków z jej konta i dokonał przelewu blisko 5000 zł na zagraniczne konto.

Policjanci wciąż proszą o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie usług finansowych.
Paulina Górska
paulina.gorska@bialystokonline.pl